Článek
Osamostatnit sportovní značku Cupra byl od Seatu odvážný krok a všichni s napětím čekáme, jak celé tohle dobrodružství dopadne – jestli slávou na úrovni Abarthu nebo AMG, či postupným pádem do zapomnění. Ambice mají vysoké: speciální modely, limitované edice, lifestylové kolekce příslušenství, individuální přístup k zákazníkovi a široká nabídka na míru šitých služeb. „Cupra je neobyčejná značka pro zákazníky, kteří žijí své životy s opravdovou vášní,“ říká Aleš Novák, ředitel značky Cupra ve společnosti Porsche Česká republika.
Prvním autem představeným s logem Cupra na přídí je 300koňové SUV Ateca, do roku 2021 má Cupra v plánu představit sedm nových modelů, včetně limitovaných edic Cupry Ateca. Další na řadě bude v roce 2020 zcela nový Cupra Leon, dále Leon ST a nový crossover Cupra Terramar (SUV kupé verze Tarraca) jako zcela samostatný model. Cupra chce získávat slávu i na závodních tratích – s elektrickým speciálem Cupra e-Racer (elektrikou poháněná TCR verze Leonu) vstoupí v roce 2020 do první sezóny seriálu ETCR.
První prodejní úspěchy přišly už loni – prodeje Leonu Cupra poskočily o 40 % (z 9 200 na 12 900 kusů), v ČR o 11 % (ze 180 na 200 kusů). Uvidíme, jak se prodejně bude dařit rychlé Atece s odvážnou cenovkou 1,2 milionu korun, cílem pro letošní rok je 50 prodaných aut. Cupra má po světě již 277 prodejních míst, v ČR se na vozy Cupra teď můžete vyrazit podívat do Průhonic (společnost Pyramida Centrum) a brzy také do Autocentra Šmucler v Plzni a k Loudovi do Brna (vozy Cupra si ale i nadále můžete objednávat u autorizovaných prodejců Seat).
V barevně specifickém prostředí jsou vystaveny nejen automobily Cupra, ale také lifestylová kolekce a příslušenství Cupra. Tzv. Cupra Corner kombinuje designově vytříbené materiály, jejich textury i barevné odstíny, od chalkanitu přes měď a dřevo až po beton. Prodejní prostředí, ač bude většinou součástí autosalonu Seat, se tedy vzhledem i pojetím úplně odliší.