Článek
Škoda Fabia třetí generace se poprvé ukázala koncem roku 2014, a to nejprve jako hatchback. Dorazila i tradiční druhá karosářská verze - už zkraje roku 2015 jej doplnilo praktické kombi. A proti hatchbacku se připlácelo jenom deset tisíc korun.
Třetí generace Fabie nebyla postavena na platformě MQB pro kompaktní vozy jako sesterské VW Polo, v případě nové generace už bude mladoboleslavský model stát na základech modulární platformy MQB A1, stejně jako VW Polo nebo Seat Ibiza.
Thomas Schäfer v rozhovoru pro firemní server neuvedl, zda dorazí i verze kombi. Podle dvou zdrojů přímo z automobilky ale víme, že by kombi mělo přijít společně s výchozí verzí. Na trhu bude mít unikátní pozici - takhle malé auto „v kombíku“ nikdo další nenabízí.
Velice pravděpodobné je, že jedinou dostupnou motorizací bude litrový tříválec TSI, patrně i ve verzi na zemní plyn (CNG). S pravděpodobností hraničící s jistotou nelze čekat turbodiesel nebo čtyřválcová TSI. Ostatně, tiché a absolutně pružné motory 1,2 TSI (66 nebo 81 kW) už Škoda z nabídky vyškrtala před delší dobou.
„Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou. Soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce, to jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit a společně využijeme potenciál značky,“ uvedl Schäfer.
Mezi konkurenty nový šéf Škody řadí automobilky Hyundai, Kia, Ford, Opel nebo Peugeot.