Článek
Na prvních třech místech už tradičně stojí Ford F-Series (většinou F-150), Chevy Silverado a RAM (dříve Dodge, dnes už samostatná divize) - slavná pick-upová trojka, kterou nikdo nesestřelí, protože Amerika minuje užitkové vozy, může si z nich odepsat nemalou částku a venkov je prostě větší než město, a tak snadno nasbírá dvojnásobné prodeje oproti nejprodávanějším osobákům. Začínat tedy musíme až od pomyslné brambory. Dlouho, předlouho tenhle titul držely sedany od Toyoty, konkrétně tedy Toyota Camry - levná, velká, spolehlivá a nudná. Teď ale čelo vypadá trochu jinak.
1. Nissan Rogue 2. Honda CR-V 3. Toyota Camry
Ještě loni ve stejném období měla přitom Toyota Camry náskok! Teď se ale Amerika definitivně rozhodla ukázat sedanům záda, ostatně všechny hatchbacky, liftbacky a sedany v žebříčku jsou meziročně v mínusu, zatímco SUV a crossovery nabírají desítky procent. Camry tak klesá, zatímco kompaktní SUV od Nissanu a Hondy se derou kupředu. Především vzestup Nissanu Rogue (jinde se prodává jako Nissan X-Trail) je úctyhodný, a to se přitom spekuluje i o tom, že automobilka začne v USA prodávat i Qashqai pod názvem Rogue Sport. To by pak měla hned dva bestsellery. Honda CR-V je dlouhodobě oblíbeným vozem, ale i tady je patrný posun nahoru, ostatně od Nissanu Rogue dělí Hondu pouhé dva tisíce kusů (128 vs. 126 tisíc). Jen pro srovnání - Ford F-Series prodal cca 275 tisíc exemplářů.
4. Honda Civic 5. Toyota Corolla 6. Toyota RAV4
Civic i Corolla jsou o osm procent dole, RAVka naopak stoupá o šest procent nahoru. Proč pitváme tuhle trojici? Protože na konci roku už bude pořadí jiné, mezi těmito auty jsou totiž rozdíly ve stovkách prodaných aut (všechny mají za první čtyři měsíce prodaných cca 112 tisíc), takže je to skutečně o prsa.
7. Ford Escape 8. Honda Accord 9. Nissan Altima 10. Chevrolet Equinox
A pokračujeme ve spanilé jízdě. Ford Escape (Kuga) přeskakuje jako jediný hranici sto tisíc prodaných kusů a nechává za sebou dříve nesestřelitenou a velmi oblíbenou Hondu Accord, jedno z těch aut, které pořád ještě v pohodě vydrží celou dekádu, aniž by se vám sypalo pod rukama a nabízí tolik prostoru a výkonu, kolik jen potřebujete. Altima je totéž v bleděmodrém, jen možná s trochu nudnějšími jízdními vlastnostmi. Obou aut uvidíte v amerických městech houfy, ale zjevně i jim odzvonilo, což dokazuje výrazný procentní pokles. To nevýrazný a šedivý Chevrolet Equinox slaví úspěch. Na trh jde zrovna nová generace (i to vysvětluje prudký nárůst prodejů) s přeplňovanou patnáctistovkou a pomalým automatem pod kapotou. S tímhle autem se dá jezdit, ale nedá se s ním ujet, protože jeho dynamika to nedovolí. Na pohled ale působí masivně a bezpečně, uvnitř je všechno už dvacet let při starém, tak jak jsou zákazníci Chevroletů zvyklí. Ano, tudy vede cesta kupředu... a jestli je to tak, můžeme být vděční, že jsme v Evropě, kterou crossovery a SUV decimují přeci jenom trochu pomaleji. Tučná léta však skončila, alespoň pro milovníky sedanů a kombíků. Volkswagen dnes oznámil, že připravuje 19 různých crossoverů.