Článek
Už jste to pravděpodobně viděli v podání jiných aut, ale opakování je matka moudrosti, takže je nutné si znovu připomenout, že stará auta jsou sice super a budují u mladých řidičů charakter, ale zároveň se z hlediska dnešních měřítek bezpečnosti často jedná o pojízdné rakve. Na dnešním videopříspěvku, který proti sobě posílá devatenáct let starou Toyotu Corollu a její pouhé dva roky starou - tedy podstatně mladší - sestřičku, je to jasně vidět. Upozorňujeme, že starší varianta ani nemá airbagy, ale především je brutálně nepřipravená na nejčastější scénáře nehod, tj. bouračku s překryvem, kdy se vozidla tzv. "líznou", nebo na nabrání ze strany, když si říkáte, že to stihnete, nebo přehlédnete při odbočování auto řítící se k vám z kolmice.
Čísla hovoří za vše: Toyota z roku 1998 dostala nula hvězdiček a většina posádky utrpěla vážná zranění hlavy, hrudníku a končetin, Toyota z roku 2015 dostala těsných pět hvězdiček (12,9 ze 16 možných bodů) a její posádka by měla maximálně pár pohmožděnin, zachránily ji airbagy a strukturální konstrukce, jak je vidět z videa. Pomineme, že průměrné stáří našeho vozového parku je skoro takové jako té archivnější Corolly, test má naznačit hlavně to, že děti v rodině často dědí po rodičích či prarodičích ty starší vozy nebo si kupují podobně staré ojetiny v bazaru.
A právě tahle skupina je v určitém věku nejrizikovější, co se týče bouraček, protože často řídí na hraně, nemá zkušenosti a chce tomu prostě "nakládat". Kombinace staršího, ale poměrně rychlého sportovního vozu a mladého nezkušeného řidiče tak může být do značné míry smrtící. To jen abyste to nebrali jen jako lobby automobilek, které vás žene do náruče nových vozů, ale také se zamysleli nad slabinami legend z minulosti. Milujeme veterány stejně jako vy, ale člověk v nich prostě musí jezdit trochu jinak. Mít respekt nejen k nim a ostatním účastníkům dopravního provozu, ale především myslet na to, že v případě nehody, ať už jde o srážku s novějším autem nebo třeba statickou překážkou, mají přece jenom rezervy.