Článek
Přes padesát let snili konstruktéři i fanoušci o Corvette s motorem uprostřed, která by mohla směle konkurovat špičkovým evropským supersportům. Loni se jí konečně dočkali – její atmosférický 6,2 V8 LT2 produkuje úžasných 495 koní a 637 Nm, které putují na zadní kola přes osmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku. Na stovku vystřelí za pouhé 3 sekundy a upaluje až 312 km/h. Čísla hodná skutečného supersportu!
Corvette Stingray C8 je ale ještě atraktivnější, když uvážíte její cenu, která v rodných USA začíná na neuvěřitelně příznivých 60 000 dolarech (v přepočtu 1,4 mil. Kč). Jenže v Evropě, kam se v druhé půlce roku 2021 začne oficiálně dovážet (pokud ji chcete hned teď, musíte oslovit individuální dovozce, kterých je v ČR hned několik), za ni dáme skoro dvojnásobek! Oficiálně totiž bude cena na německém trhu činit v přepočtu 2,6 milionu korun (za kupé, roadster vyjde na 2,8 milionu).
Nemůže za to však jen hamižnost Američanů – v Evropě se totiž bude ze začátku prodávat pouze vrcholná výbavová specifikace 3LT doplněná adaptivními magnetoreologickými tlumiči a sportovním balíčkem Z51 (elektronicky řízený zadní diferenciál, upravený podvozek, větší brzdy, sportovnější pneumatiky, aerodynamické doplňky, sportovní výfuk nebo výkonnější chlazení). I takto vybavená Corvette ale za oceánem vyjde na ceníkových 1,7 milionu (ačkoliv v USA je aktuálně tak silná poptávka, že nedočkaví zákazníci připlácejí za svá auta o mnoho víc).
Nakolik tedy bude s takto navýšenou cenou Corvette Stingray C8 úspěšná v Evropě, to se teprve uvidí. Jenže když uvážíte, že za podobné peníze vám u Porsche prodají 911 Carreru S s nižším výkonem, pomalejší akcelerací a nižší maximální rychlostí, navíc ve zcela základní výbavě bez příplatků, tak se nová Corvette najednou vůbec nezdá jako nevýhodná nabídka, co říkáte?