Hlavní obsah

Co se stane, když na zadní kola pustíte plných 800 koní?

Foto: Gumbal/Youtube

Mercedes E63 AMG má pohon všech kol, ale stačí stisknout tlačítko a rázem je z něj zadokolka

Co se stane, když u Mercedesu E63 AMG s výkonem zvýšeným na 800 koní přepnete systém pohonu všech kol jen na zadek a pak prostě šlápnete na plyn? Začne to hořet? Přepne se motor do nouzového režimu? Nebo to celé vybouchne? Uvidíte sami... Každopádně je to hodně rychlý proces!

Článek

Je to dětinské, k ničemu a není v tom vůbec žádná dovednost, ale lidi to baví. A tohle krátké video, které vzniklo během soutěže Burnout Madness při setkání Bimmerworld v USA, je jasným důkazem. Většinu z nás by nejspíš zajímalo, jak takto upravené „éčko“ bude fungovat na točitých okreskách, ale Američané to mají prostě trochu jinak. A tak 800koňový Mercedes E63 AMG s výfukem Akrapovič, řídicí jednotkou Renntech a s výfukovými svody potaženými keramikou předvádí, jak popravit gumy za pár vteřin.

Pravda je taková, že v rámci toho, aby se dal Mercedes E63 vůbec používat pro běžné ježdění, museli i ve Stuttgartu přispěchat s pohonem všech kol, který všechen ten výkon a točivý moment vůbec dokáže přenést na silnici bez ztráty trakce. Funguje jim to perfektně, elektronika pořád preferuje pohon zadních kol, a tak celkový charakter auta zůstal nezměněn, ale třeba na křižovatce se vám nestane, že byste zůstali stát na místě. A v zatáčkách se pak můžete spolehnout na to, že vám přední kola pomohou s výjezdem – i při driftování se pak Mercedes E63 AMG chová víc jako zadokolka, ale pohon předních kol vám paradoxně pomůže k lepší kontrole smyku.

Jenže modely AMG uměly vždycky zadní pneumatiky hravě přeprat, a tak Mercedes umí dál pustit všechen výkon jen na zadek…

Jak to dopadá se můžete podívat sami. Během soutěže stačilo dvacet sekund na to, aby se zadní pneumatiky doslova usmažily a vytrhaly se z nich velké kousky hořící gumy. Bylo to rychlé, ale s výkonem 800 koní vás to asi nepřekvapilo.

Související témata:
Nesmysl
Načítám