Článek
Z fotek je jasně patrné, že krásy tohle auto pobralo asi jako Leninova manželka Naděžda Krupská, a tak nějak si říkáte, že Fiat Multipla je oproti němu vlastně docela fešácké auto. Co však ze snímků nepoznáte, jsou monstrózní rozměry.
Youabian Puma je ručně stavěný kříženec SUV a kabrioletu, který na délku měří 6 146 milimetrů, na šířku 2 362 milimetrů, na výšku 1 828 milimetrů, má rozvor náprav 4 152 milimetrů a světlou výšku 228 milimetrů. Rozměrově tedy překoná i severoamerické plnotučné pick-upy typu RAM 1500 nebo Ford F-150.
Tato divoká bizarnost na kolech s částečnými základy z Volva C70 pochází z Kalifornie a měla svoji premiéru v roce 2013 na autosalonu v Los Angeles. Cíl byl jediný, a to upoutat pozornost celého světa. To se nejen díky rozměrům, 20palcovým kolům a 44palcovým pneumatikám jako z traktoru rozhodně povedlo.
Zajímavý je však motor pracující pod kapotou tohoto exempláře. Jde o zážehový sedmilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 512 koní a točivým momentem 637 Nm, přenášeným skrze šestirychlostní automat na zadní nápravu. Ve výrobním plánu je však i varianta s pohonem všech čtyř kol. Jako zajímavost uvádíme, že původně měl pod kapotou pracovat vidlicový desetiválec z legendárního Dodge Viper.
Homologovaná průměrná spotřeba je 19,6 litru na sto kilometrů, do dvou palivových nádrží se vejde dvakrát 68 litrů benzinu, takže s plnými tanky urazíte teoreticky skoro 700 kilometrů. Pokud na to šlápnete, dostanete se z klidu na stovku za 6,1 sekundy, což není úplně špatné. Abyste včas zastavili, oceníte 16palcové vrtané kotouče vpředu a 13palcové nebo 14palcové vrtané kotouče vzadu.
Kvůli pneumatikám je maximální rychlost 3,4 tuny vážící Pumy omezená na 153 kilometrů za hodinu, nicméně potenciál vozu je prý až na hranici 274 kilometrů za hodinu.
Základní (robustní) šasi vozu je kombinace hliníku a oceli, karoserie pak pojí hliník a sklolaminát. V rámci interiéru se bavíme o tehdy velmi luxusní výbavě. Uvnitř najdete prémiová sedadla s koženým čalouněním a pamětí, tempomat, klimatizaci, fotochromatická zpětná zrcátka, navigaci s přijímáním dopravních informací, technologii Bluetooth, ovládání hlasem, virtuální přístrojový štít, satelitní rádio, parkovací senzory, kamery, xenonové světlomety a hromadu airbagů.
Každý kříženec je připravován na zakázku, přičemž pevná skládací střecha je podle výrobce dole za necelých 30 sekund. Vůz navrhl a nabízí plastický chirurg doktor Kambiz Youabian, který zkrátka vždy toužil mít vlastní auto. A tak si postavil hodně zvláštní Pumu…
Proto jestli designově či účelově odsuzujete stejnojmenné moderní SUV nebo sporťáček z 90. let od Fordu, zkuste svůj názor ještě přehodnotit.
Kolem roku 2013 se vozidlo prodávalo za 1,1 milionu amerických dolarů, tedy asi za 22 milionů korun. V roce 2015 se Youabian nechal slyšet, že udal celkem tři kusy tohoto bizarního stroje, a to do Číny, Japonska a na Střední východ. Kupci prý za své nové hračky zaplatili od 18,5 milionu korun do 22,1 milionu korun.
Projekt nejspíš není úplně u ledu, protože má stále aktivní webové stránky Puma Automobiles a na Facebooku jsme objevili poslední příspěvek z ledna 2017. Jestliže po autě opravdu toužíte, musíte ještě projít výběrovým řízením, doložit své příjmy a splnit několik podmínek.
Na webu automobilky se totiž píše, že pro osobní schůzku a testovací jízdu musíte být finančně zajištěný. Firma totiž vůz neukazuje a nenechá řídit lidi, kteří si Pumu nemohou dovolit. Prvním krokem k pořízení je tedy uhrazení poplatku 250 amerických dolarů (6 250 Kč) za zhodnocení vaší finanční situace.
Budou prověřena vaše konta, majetky, poměry a ještě budete muset Youabianovi nechat zaslat oficiální dopis z vaší banky, že na vozidlo skutečně máte dost finančních prostředků. Když tohle všechno uděláte, musíte pak pouze čekat, jestli se vám plastický chirurg ozve s termínem schůzky a testovací jízdy. Víc už asi netřeba psát…