Hlavní obsah

Co chystá elektrická budoucnost pro automobilku Škoda?

Foto: Škoda Auto

První samostatně navržený elektromobil značky Škoda, crossover jménem Enyaq iV, dorazí na trh až příští rok na jaře (přestože dealeři už přijímají předobjednávky) a už se spekuluje o tom, jaké elektrické modely ho budou v rámci elektrické expanze následovat.

Článek

Jedno je jisté – horká novinka Enyaq iV je elektrická vlajková loď značky Škoda, pojízdná výkladní skříň toho, co česká automobilka umí. Proto nečekejte, že by v budoucnu dorazil model, který by byl větší, výkonnější nebo dražší (ačkoliv se dočkáme ještě jeho kupé varianty s odvážným designem). To potvrzuje svými slovy pro britský magazín AutoExpress i sám nový šéf Thomas Schäfer: „Naší největší současnou prioritou je model pod úrovní Enyaqu.“

Pravděpodobně tak mluví o modelu blízkém koncernovém bratrovi Volkswagenu ID.3 – nejspíš ale jeho praktičtější podobě bližší konvenční Octavii, která je již přes dvě dekády pilířem nabídky Škoda a nejpopulárnějším modelem mezi zákazníky (a nejspíš bude také trochu šmrncnutý crossoverovým stylem Karoqu, jenž je druhým nejprodávanějším modelem značky).

Foto: Jakub Deml

VW ID.3 jde dobře na odbyt. Dočkáme se jeho praktičtější varianty s logem Škoda?

Šušká se však také o tom, že by se nástupce mohlo dočkat povedené elektrické Citigo-e iV. Škoda ho totiž loni vyrobila pouze v omezené sérii bez velkých očekávání, jenže ono se po nich jen zaprášilo – hlad trhu po elektrickém městském autě za rozumnou cenu je zjevně vyšší, než plánovači v automobilce očekávali (což dává velké naděje chystané Dacii Spring). Volkswagen se už také nechal slyšet, že menší modely jsou v plánu – ostatně pod ID.3 je číselný prostor pro dvě menší auta…

Foto: Jakub Deml

Elektrické Citigo-e iV byl takový prodejní hit, že to zaskočilo i samotnou automobilku

Zatímco ID.2 by měl být menší crossover, model ID.1 by měl být městský mrňous s cenovkou kolem 20 tisíc euro, tedy 525 tisíc korun. Na trhu by se měl objevit pravděpodobně až v roce 2025 a dočkat bychom se měli také varianty s logem Škoda na přídi (o jeho vývoj pro koncern se ostatně sama ucházela). „Pokud budeme mít k dispozici platformu, můžeme na ni postavit něco chytrého,“ potvrzuje Schäfer. „To je výhoda rodiny – nemusíte dělat všechno sami.“

Doplňme ještě, že si automobilka Škoda stanovila cíl mít do roku 2025 na silnici pět čistých elektromobilů a dalších deset elektrifikovaných modelů (plug-in hybridní Superb iV a Octavii iV už znáte, po faceliftu se dočkáme také Kodiaqu a poté nejspíš i Karoqu). Další plány jsou zatím zahalené rouškou tajemství – určitě ale ne na dlouho.

Načítám