Článek
Kolínská C1 je proti představenému konceptu doslova obr. Vždyť koncept Ami One je dlouhý jenom 2,4 metru a na šířku zabírá jen 1,39 metru (výška pak činí metr padesát). Poloměr otáčení činí dle automobilky 7,2 metru a zaparkovat lze na „pětníku“ (nebo i kolmo k chodníku). Zajímavostí je standardně dodávané střešní okno a dveře, které se každé otevírají na jinou stranu.
Lithium-iontová baterie o kapacitě 5,5 kWh je umístěná pod podlahou a plně se z běžné domácí sítě dobije za tři hodiny. Dojezd by se pak teoreticky měl pohybovat kolem 70 kilometrů, což Ami One jednoznačně předurčuje výhradně pro městské využití.
Nejvyšší rychlost dvoumístného Ami One činí pouhých 45 km/h, což z něj ovšem dělá dopravní prostředek, který mohou řídit lidé od 15 let. Ve Francii za volant mohou usednout dokonce čtrnáctiletí, ve většině zemí Evropy pak o dva roky starší řidiči.
Tento 485 kilogramů vážící automobil má už svou prodejní cenu. Je to 6 000 euro (cca 150 000 korun). Citroën ale počítá i s operačním leasingem nebo minutovým pronájmem, kdy by jízda v autě vyšla na korunové položky. S Českem se zatím nepočítá - nejprve začne prodej v domovské Francii (první auta zákazníci dostanou v červnu), později přijdou na řadu Španělsko, Itálie, Belgie, Portugalsko a Německo.