Článek
Robustní vzezření s oplastovanými nárazníky a lemy blatníků, černé sloupky, ale samozřejmě i příď s horizontálně rozdělenými světlomety a ochranné prvky Airbump na dveřích. To, co bylo dříve doménou Cactusu, se tak stává doménou větší C5 Aircross. Samozřejmě s tím rozdílem, že se v případě C5 jedná o mnohem větší auto. Koneckonců celková délka činí 4,5 metru.
A doménou je i takzvaná „terapie komfortem“, kterou Citroën tak rád prezentuje v reklamách. Aby byly vozy francouzské značky typicky pohodlné a plavné i bez hydropneumatického podvozku, disponují měkce nastavenými tlumiči s hydraulickými dorazy. Jde o čistě mechanickou technologii, ovšem vytvářející velmi měkkou a plavnou jízdu. Jako hydropneumatický podvozek to samozřejmě nikdy nebude, ale i tak je komfort moderních Citroënů řekněme důstojný.
Podstatnou součástí komfortu jsou zároveň i sedadla, využívající několik různých tuhostí pěny pro dosažení „křesloidního“ pocitu. Interiér je mimochodem možné pořídit v pěti různých barevných provedeních. Vzadu se potom nachází trojice separátně posuvných sedadel a v závislosti na jejich poloze nabídne kufr od 570 do 720 litrů. Úplné sklopení znamená 1630 litrů a praktičnost podtrhuje i množství různých odkládacích míst a přihrádek.
Výbava zahrnuje široké spektrum jízdních asistentů od samočinného brzdění přes adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu a rozpoznávání značek až po aktivní vedení v pruzích. K mání je také velký displej místo klasických budíků a dotykový displej, sdružující navigaci a zábavní systémy. K mání naopak není pohon všech kol. Ten je „nahrazen“ systémem Grip Control, upravujícím chování pohonu a stabilizace při jízdě na nezpevněném povrchu.
Pod kapotou se neobjevují žádné novoty, ale pouze zaběhlé jednotky, známé z dalších vozů koncernu PSA. Základním motorem bude přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 130 koní, spojený s manuální převodovkou. Výkonnější benzínový agregát je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru, disponující výkonem 180 koní a výhradně automatickou převodovkou s osmi stupni.
Ze strany dieselů jsou tu čtyřválce 1.6 a 2.0 BlueHDI, opět o výkonech 130 nebo 180 koní. Zatímco slabší motor lze dostat jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou, silnější je dostupný jen s automatem. V průběhu roku 2019 přibyde do placu také plug-in hybridní verze – vůbec první citroën tohoto druhu.
C5 Aircross jako takový se objeví koncem letošního roku a nám nezbývá než čekat, jakou cenovou politiku Citroën nastaví.