Hlavní obsah

Citroën odhaluje svou novou vlajkovou loď C5 Aircross

Foto: Citroën

Citroën C5 Aircross

Dny, kdy byl Citroën C5 sedanem či kombíkem na hydropneumatickém podvozku, jsou bohužel nenávratně pryč. Nová vlajková loď francouzské značky sice nese stejné označení, ovšem název Aircross napovídá, že se jedná o SUV. A samozřejmě – stejně jako všechny modely Citroënu za poslední roky nese i C5 Aircross určitou podobnost s Cactusem.

Článek

Robustní vzezření s oplastovanými nárazníky a lemy blatníků, černé sloupky, ale samozřejmě i příď s horizontálně rozdělenými světlomety a ochranné prvky Airbump na dveřích. To, co bylo dříve doménou Cactusu, se tak stává doménou větší C5 Aircross. Samozřejmě s tím rozdílem, že se v případě C5 jedná o mnohem větší auto. Koneckonců celková délka činí 4,5 metru.

A doménou je i takzvaná „terapie komfortem“, kterou Citroën tak rád prezentuje v reklamách. Aby byly vozy francouzské značky typicky pohodlné a plavné i bez hydropneumatického podvozku, disponují měkce nastavenými tlumiči s hydraulickými dorazy. Jde o čistě mechanickou technologii, ovšem vytvářející velmi měkkou a plavnou jízdu. Jako hydropneumatický podvozek to samozřejmě nikdy nebude, ale i tak je komfort moderních Citroënů řekněme důstojný.

Podstatnou součástí komfortu jsou zároveň i sedadla, využívající několik různých tuhostí pěny pro dosažení „křesloidního“ pocitu. Interiér je mimochodem možné pořídit v pěti různých barevných provedeních. Vzadu se potom nachází trojice separátně posuvných sedadel a v závislosti na jejich poloze nabídne kufr od 570 do 720 litrů. Úplné sklopení znamená 1630 litrů a praktičnost podtrhuje i množství různých odkládacích míst a přihrádek.

Výbava zahrnuje široké spektrum jízdních asistentů od samočinného brzdění přes adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu a rozpoznávání značek až po aktivní vedení v pruzích. K mání je také velký displej místo klasických budíků a dotykový displej, sdružující navigaci a zábavní systémy. K mání naopak není pohon všech kol. Ten je „nahrazen“ systémem Grip Control, upravujícím chování pohonu a stabilizace při jízdě na nezpevněném povrchu.

Pod kapotou se neobjevují žádné novoty, ale pouze zaběhlé jednotky, známé z dalších vozů koncernu PSA. Základním motorem bude přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 130 koní, spojený s manuální převodovkou. Výkonnější benzínový agregát je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru, disponující výkonem 180 koní a výhradně automatickou převodovkou s osmi stupni.

Ze strany dieselů jsou tu čtyřválce 1.6 a 2.0 BlueHDI, opět o výkonech 130 nebo 180 koní. Zatímco slabší motor lze dostat jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou, silnější je dostupný jen s automatem. V průběhu roku 2019 přibyde do placu také plug-in hybridní verze – vůbec první citroën tohoto druhu.

C5 Aircross jako takový se objeví koncem letošního roku a nám nezbývá než čekat, jakou cenovou politiku Citroën nastaví.

Načítám