Hlavní obsah

„Čínský Hummer“ vstupuje na automobilový trh

Foto: Dongfeng Motor

Legendární Hummer tak úplně nezemřel – jen se reinkarnoval do tohohle vozu jménem Dongfeng Warrior M50

Víte, že o uvedení terénního vozu Hummer do sériové produkce v roce 1992 se zasadil i sám Arnold Schwarzenegger? Tehdy šlo o revoluční vůz, ovšem jak víme, časem se začalo mluvit o věcech, jako je globální oteplování a emise, a tak musel být slavný vůz na čas uspán. Po řadě let ovšem obra budí v Číně, kde mu pod kapotu namontovali turbodiesel.

Článek

Do roku 2006, kdy Schwarzenegger rovněž stál i u jeho zániku (tehdy už také jako guvernér státu Kalifornie), se stačilo vyrobit celých 11 818 kusů. Po původním typu H1, který byl prakticky vojenským speciálem uzpůsobeným pro silniční provoz, přišly ještě typy klasického SUV, jmenovitě H2 a H3.

Foto: Dongfeng Motor

Věřte nebo ne, ale i Dongfeng je založen na speciálu pro čínskou armádu. A ten zase vychází z původního Humvee – jak překvapivé…

A teď, po celých 15 letech, legenda opět ožívá. Jen s tím rozdílem, že v tom nemá prsty ani automobilový koncern General Motors, a už vůbec ne muž, kterému se podařilo zabít bájného Predátora. Tato mašina se jmenuje Dongfeng Warrior M50, a jak i samotný název tak trochu napovídá, tohle se vyrábí v Číně.

Poněkud překvapivě Dongfeng Warrior M50 vychází z vojenského vozidla Dongfeng Mengshi EQ2050, který, tentokrát nepřekvapivě, je značně inspirován původním vozem Humvee (vojenským speciálem – v tomto případě zmíněným Hummerem). Kořeny vozidla sahají až do devadesátých let, kdy státní podnik Dongfeng začal vyvíjet svou vlastní verzi vozu Humvee – bylo i období, kdy Číňané jevili velký zájem o odkoupení práv, odbornosti a výrobních linek, ale nakonec zjistili, že to není potřeba – že všechny potřebné díly mohou být vlastní výroby.

A potom, zhruba o dvě dekády později, se zrodil Warrior M50. Podobně jako ten původní, ani „čínský Hummer“ nemá samonosnou karoserii – karoserie je posazena na staromódním žebřinovém rámu. Samozřejmostí je i typicky hranatá karoserie a obří pneumatiky do každého terénu. Jasně, jsou tu drobné změny jako design předních světel a přední mřížky chladiče, které Dongfeng od jeho amerického bratrance odlišují, ale základ je pořád velmi dobře rozeznatelný.

I když jde o vůz zrozený pro terén, najde se v interiéru řada komfortních prvků – osmipalcový dotykový displej, moderní přístrojová deska a všudypřítomné obložení imitující leštěný hliník. Klimatizace a multifunkční volant jsou samozřejmostí. Pohon zajišťuje 4,0 turbodiesel Cummings o síle 200 koní, důležitější však pro tento typ auta je točivý moment 600 Nm, které posílá na všechna čtyři kola šestistupňový manuál.

Dalším důležitým údajem budiž světlá výška 409 milimetrů, což v kombinaci s krátkými převisy dělá přední nájezdový úhel skvělých 70 stupňů, zadní je potom 45 stupňů. I když jde tedy o hodně vzdáleného příbuzného Hummeru H1, čistě záměrná podobnost se dá najít téměř všude. Cena při současném kurzu vychází na 2,25 milionu korun.

Související témata:
Načítám