Článek
Po nedávném uvolnění designových skic tu máme finální podobu sériového auta. A věru, nezklamala – SUV-kupé Kodiaq GT na prvních počítačových renderech skutečně působí dynamičtěji než trochu moc úzký a vysoký standardní Kodiaq. Atraktivnější proporce jsou dány nejen elegantnějším designem, ale také odlišnými rozměry: s délkou 4 634 mm, šířkou 1 883 mm a výškou 1 649 je novinka o 63 mm kratší, o 1 mm širší a 27 mm nižší. Kodiaq GT je také prvním sériovým autem s nápisem ŠKODA na zádi. Zvykněte si, takhle to brzy budou mít všechny škodovky (u nás bude první Scala).

Novinkou je nápis ŠKODA na zádi – ten se brzy stane standardem i v Evropě
Statutu vlajkové lodi odpovídá pečlivě navržený interiér plný kvalitních materiálů a našlapaný výbavou – Kodiaq GT může být vybavený například LED světly, digitální přístrojovkou a 9,2“ dotykovým infotainmentem s širokými možnostmi internetové a mobilní konektivity (kromě wi-fi má také rozhraní MirrorLink, Apple CarPlay a Baidu’s Carlife).
Samozřejmostí je dlouhá řada jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo sledování mrtvých úhlů) a praktických Simply Clever vychytávek, kterými se Škoda proslavila. Pod kapotou bude přeplňovaný benzinový dvoulitr ve dvou výkonových laděních: verze se 186 koni má pohon pouze předních kol, 220koňová verze přenáší svůj výkon na všechna kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Jízdní výkony by měly odpovídat sportovnějšímu kabátu
Kodiaq GT se bude vyrábět ve spojení s čínskou automobilkou SAIC a na trh dorazí ještě před koncem letošního roku. Stane se tak již čtvrtým SUV/crossoverem v nabídce Škoda na čínském trhu, když doplní modely Kamiq, Karoq a Kodiaq. Bez diskuse je mezi nimi také tím nejhezčím. Škoda však bohužel také potvrdila, že v Evropě s tímto Kodiaqem GT nepočítá. Kapacity všech továren jsou na hraně (spíš kousek za ní) a nový model jednoduše není kde vyrábět, dovoz z Číny by pak byl zbytečně komplikovaný a neefektivní. Škoda.
Litujete, že se Kodiaq GT nebude u nás prodávat? Zapojte se do diskuse