Hlavní obsah

Čína opět v akci. Huansu Hyosow je okopírovaný Urus

Foto: Huansu

Huansu Hyosow

Lamborghini Urus zasáhlo trh v mnoha ohledech. Nadšenci se hromadně křižují, movití excentrici dávají dohromady peníze na nová auta, ale to samozřejmě není všechno. V Číně se totiž dali do práce, aby si vytvořili vlastní Urus. Pochopitelně bez vědomí italské automobilky a pochopitelně za zlomkovou cenu.

Článek

Není to dlouho, co se Land Rover ve vleklém soudním sporu pral s čínskou automobilkou o design Range Roveru Evoque. Britské kompaktní SUV bylo pod názvem Landwind X7 naprosto nestydatě obšlehnuto se vším všudy, soud se táhl dlouho a stál hromadu peněz. Dost možná právě proto se v případě Urusu Číňané trochu mírnili a SUV italské značky není okopírováno úplně „jedna ku jedné“.

I přesto se vůz s názvem Huansu C60 Hyosow, spadající pod čínskou státní automobilku BAIC Motor, Urusu v mnoha ohledech až nehezky podobá. Celková silueta s nařvanou přídí a padající zádí je na svém místě, stejně jako úzká LED světla nebo přišlápnutý zadek s difuzorem. Kompletní rozměry bohužel nemáme, nicméně rozvor Hyosow je při délce 2 815 mm o 187 mm kratší než u Urusu.

Celková podoba čínského Hyosow ovšem není tak brutální a agresivní jako v případě Urusu. Vlastně to trochu vypadá, jako by Hyosow bylo běžným modelem a Urus pak jeho sportovní variantou.

Za méně dynamiky však také méně zaplatíte. Zatímco Urus startuje na částce těsně pod 4,5 miliony korun, Hyosow vychází v rodné Číně v základu na 100 000 čínských juanů (343 000 korun).

Oficiální prodeje nového čínského a „Itálií inspirovaného“ vozu mají začít co nevidět. Že by se ale Huansu Hyosow objevilo na trzích evropského kontinentu, to je přinejmenším nepravděpodobné.

Rozdílu ve vzhledu odpovídá i výkon. Zatímco Urus vozí pod kapotou dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 4 litru, disponující výkonem 650 koní, motorizace Hyosow je neporovnatelně skromnější. Konkrétně se v nabídce objeví dvoulitr s turbem, dosahující výkonu 200 koní.

Načítám