Hlavní obsah

Čím jezdí Simon Cowell?

Foto: Archiv Garáž.cz

Moderátor, producent a dokonce i majitel několika licencí k různým pěveckým soutěžím je jedním z nejvýznamnějších britských petrolheadů. A v Top Gearu kdysi ukázal, že má kromě ostrého jazyku i docela rychlé ruce.

Článek

V osmdesátých a devadesátých letech Simon Cowell pracoval hned v několika hudebních vydavatelstvích a specializoval se na hledání nových talentů. Není divu, že mu pak v první sezóně Pop Idolu (u nás Česko hledá Superstar) nabídli roli porotce. Cowellovy odstřely zlidověly a protože byl prvním z takhle ostrých porotců, brzy si ho pozvali i do americké verze. Po globálním úspěchu Pop Idolu si pak Cowell vyrobil vlastní soutěže X Factor a Got Talent (u nás jako Česko má talent), které si řada dalších zemí licencovala, což ve zkráceném překladu znamená, že se z Cowella stal velmi, velmi bohatý člověk. A protože má zároveň rád auta, utratil hodně ze svého nově nabytého bohatství za svůj vozový park.

Cowell není žádný závodník, ale v Top Gearu předvedl kromě typického smyslu pro humor také rychlé a šikovné ruce, když jeden čas vedl žebříček celebrit. Auta umí odstřelit stejně briskně jako Clarkson, ale zároveň si dovede obhájit i poměrně kontroverzní volby ve své garáži. Ta je podobně pestrá jako kdybychom vám teď dali do ruky papír a tužku, a řekli vám, že máte neomezený rozpočet. Ze čtyřicítky vozů, vybíráme jen tu nejzajímavější směsku  - zcela jsme ignorovali celou řadu starších (ale nikoliv raritních) Ferrari a Porsche, pro které má Cowell slabost.

Bugatti Veyron

Foto: Archiv Garáž.cz

Kdokoliv něco znamenal, musel mít kdysi Veyrona. A Cowell nemohl odolat. Ke cti mu budiž přičteno, že s ním opravdu pravidelně jezdil a příkladně reprezentoval. Však měl taky z jeho provozu řadu vypečených historek. V roce 2014 se ho zbavil za 1,25 milionu dolarů, takže to nakonec byla výhodná investice.

Bentley Arnage T

Foto: Archiv Garáž.cz

Na rozdíl od jiných petrolheadů se Cowell občas nebojí přiznat, že se rád nechá svézt. Dokonce jeden čas vlastnil i Maybacha a vysvětlil Jeremymu, že v Londýně by řídil jenom naprostý blázen. Byla to samozřejmě nadsázka, ale faktem je, že v Simonově garáži je celá řada luxusních limuzín, určených pro vození a nikoliv ježdění. Když Simon potřebuje taxíka, nevolá taxikářovi, volá osobnímu řidiči.

Rolls-Royce Phantom

Foto: Archiv Garáž.cz

Arnage je takové hezké retro, ale pokud se chce Simon opravdu blýsknout, nechá se někam přivézt Phantomem. Z řidičského hlediska nad ním můžete ohrnovat nos, ale jinak je to prostě "nejvíc". A u člověka s ročním platem kolem 100 milionů dolarů se holt občas očekává reprezentace na nejvyšší úrovni.

Ferrari F12tdf

Foto: Archiv Garáž.cz

Nejbrutálnější silniční Ferrari s tradičním pohonem. Kdo by mu dokázal odolat, když je v klubu vyvolených, kteří mávnou a ve schránce jim s několikaměsíčním předstihem přistane kouzelná krabička s klíčkem? Pro Cowella je určitě vlastnictví tohohle monstra znakem prestiže, ale přiznejme si, že tahle mašina s výkonem až 770 koní je snem každého automobilového fanouška. 

Eagle Speedster

Foto: Archiv Garáž.cz

Chcete E-Type, ale nechcete jeho neustálé problémy s elektronikou a pověstnou britskou (ne)spolehlivost? Žádný problém, kupte si F-Type. A nebo ještě lépe, pořiďte si Eagle Speedster a dostanete ikonickou karoserii s novou technikou pod kapotou a lehoučkou hliníkovou konstrukcí poháněnou kupředu velkým šestiválcem o objemu 4,7 litrů. Nad touhle nádherou se rozplýval i slavný designér Ian Callum, ale samozřejmě má svou cenu. Jeden milion dolarů. Pro nás nedostižná meta, pro Cowella třídenní plat.

Ford Model B

Foto: Archiv Garáž.cz

Stylový hot rod postavený na bázi druhého béčka z třicátých let je esencí auta pro radost. To když máte dost peněz, abyste mohli uvažovat nikoliv o druhém nebo třetím autě, ale o patnáctém nebo sedmnáctém. Chcete styl, minimální užitnou hodnotu a spoustu zábavy v ten správný okamžik. Tohle vozítko dokonale splňuje zadání - někdo jiný by si na Cowellově místě pořídil třeba Ariel Atom V8 nebo sekačku na trávu s přeplňovaným šestiválcem. Proti gustu...

Lamborghini Gallardo Spyder

Foto: Archiv Garáž.cz

Ultimátní machrkára, která zaparkovaná kdekoliv křičí do světa, že na to máte a navíc trpíte pocitem, že na vás při jízdě okolí musí vidět. Gallarda vzniklo požehnaných 14 tisíc kusů, ale kabrioletů byl jen zlomek, takže je každé setkání s podobně skalpovaným býkem radost. Stejně jako každé svezení - když chce být Cowell nenápadný, má v garáži Audi R8, ale sám přiznal, že Gallardu se dostává trochu víc pozornosti. Aby ne...

Mitsubishi Lancer EVO

Foto: Archiv Garáž.cz

Kdo má dost peněz, určitě někdy přemýšlel o závodění. Protože pokud máte dost aut na normální ježdění, budete chtít rallycrossový speciál na blbnutí, protože na šotolině je vždycky větší legrace než na běžném okruhu. A proto si Cowell postavil tohle eNkové EVO. Prý na něm i trénoval, aby vypiloval co nejlepší čas na topgeařím okruhu. 

Ford Bronco

Foto: Archiv Garáž.cz

Každý Američan z Vysočan by měl mít pořádného offroada. Nepovedlo se nám zjistit, jestli má Cowell Bronco upravené firmou Icon, která se specializuje na renovace téhle klasiky s pomocí nejmodernějších (a pořádně drahých) materiálů, ale i tradiční, zachovalé Bronco může vypadat takhle fešácky. A cestou necestou s ním bude velká zábava. Ano, taky bychom si ho do garáže zaparkovali a doufali, že ho čas od času provětráme. 

Mini Cooper GP

Foto: Archiv Garáž.cz

A končíme malou, ale údernou tečkou. Cowell všem posměváčkům vzkazuje, že nejostřejší dostupné Mini používá zdaleka nejčastěji. Má sice i Smarta, když se v Londýně potřebuje dostat na ty nejnedostupnější místa a pohodlně tam zaparkovat, ale s Mini je větší zábava, což potvrdí i členové redakce, kteří s ním měli tu čest. GP je úplně jiná liga a dodnes ho považujeme za jeden z nejlepších hot hatchů vůbec. Jen ta cena je brutální, ale to se správným počtem nul na účte řešit opravdu nemusíte.   

Načítám