Článek
Harryho Metcalfa možná znáte až z YouTube. Podobně jako Jay Leno má svůj vlastní kanál, kde si hraje s autama, tedy s tím rozdílem, že Harry nepobíhá po svojí garáži a spíš jezdí svými vozy opravdové roadtripy - dálkové cesty, které z jeho videí dělají cestopis a zajímavý pohled na auto, jenž jde opravdu do hloubky. Aby ne, Harry má obrovské zkušenosti z dlouhých dekád strávených na postu motoristického novináře. Dobře se narodil, a tak si mohl dovolit zainvestovat do založení vlastního časopisu (ne vždycky jsou na to ale potřeba miliony, stačí se podívat na náš Faster). Tak vzniklo EVO, které po mnoha letech a úspěších Harry výhodně prodal. Nadále v něm fungoval coby editor, ale před pár lety se nechal zlákat nabídkou Land Rover - Jaguar a odešel radit automobilce, jak má stavět auta. Prostě ukázková kariéra, ozdobená krom velkých zkušeností i slušnou výplatou, která Harrymu umožnila si vylepšit garáž tím, co má opravdu rád.
Z Harryho garáže jsme vybrali pár kousků pro inspiraci, až si taky na stará kolena budete stavět sbírku. Harry se zmiňuje, že trochu přecenil svoje potřeby, takže do hangáru musí neustále něco přidávat... to se pak to surfování na eBay nebo Autoscout nevyplatí no. Přeskočili jsme Harryho Pagani Zonda C12S, to už je přeci jenom mimo možnosti běžného petrolheada, a taky repliku Porsche 911 GT2, kterou Harry trápí na okruhu, kde se na nějaký původ nehraje, důležité jsou výkony. Co dalšího najdeme v jeho garáži? Podívejte se sami.
Land Rover Series 1
Už jsme se zmínili o tom, že Harry žije na farmě? Tahle dřina provází jeho rodinu už několik generací a Harry má k půdě samozřejmě vřelý vztah. A když máte hodně pozemků, musíte se k nim nějak dostat. Klasický Land Rover je prý v zápřahu skoro každý den a většinou ani neparkuje v garáži, protože je příliš zaflákaný a hlavně by se s ním muselo pořád vyjíždět, když je potřeba někam rychle zajet. Nesmrtelný dělník a jedna z ikon britského automobilového průmyslu.
Renault Clio Trophy 182
Podle Harryho dodnes jeden z nejupřímnějších, nejdravějších a nejpovedenějších hot hatchů. Harry má v garáži i Lancii Deltu Integrale, ale tenhle prcek je prý jeho srdci nejbližší a my můžeme jen souhlasit - tahle generace ostrého Clia poladěná Renaultsportem byla skutečnou srdcovkou a navíc za rozumné peníze. Dokonce i dneska seženete běžný Clio Sport za rozumné peníze. Pospěšte si, protože nebudou, nebudou...
Lotus Elan
Prapůvodní lehkonohý Lotus skromných rozměrů, který tehdy vážil pouhých 726 kilogramů. Objevil se v první bondovce, inspiroval Mazdu, inspiroval celý svět. Mít ho ve sbírce znamená rozumět automobilové historii. A taky ochotu se za volantem bavit bez ohledu na počet koní. Vy byste možná kupovali Miatu, ale Harry je trochu starší ročník.
Jaguar F-Type Project 7
F-Type nás hrozně baví, je to přesně to retro, na které jsme u Jaguaru dlouho čekalo. Project 7 jde ale ještě o pár kroků dál. Samozřejmě na něj dosáhnou jenom vyvolení, ale když pro automobilku pracujete, umíte zatáhnout za ty správné páky. Harry má kromě Projectu 7 i podobně zbarvený XJ-R, ale Project 7 je jeho favoritem - prý je to moderní varianta AC Cobry. To samo o sobě ježí chlupy na předloktí a vybízí k projížďce.
Lamborghini Espada
Jaké byste si vybrali Lamborghini? Laikové půjdou po Huracánu nebo Aventadoru, třicátníci po Diablu, gurmáni po Miuře nebo Countachi, ale Espada napadne málokoho. Nezapomeňte, že Harry něco zažil a rukama mu prošly tisíce volantů. Ve sbírce chce mít něco výjimečného a zároveň významného z hlediska automobilové historie. Nádherné kupátko pro čtyři bylo nejúspěšnějším modelem značky do doby, než se Lamborghini vrhlo vstříc růžovým zítřkům s úspěšným Countachem.
Lamborghini Countach
A když už mluvíme o hranatém kultovním Lambu, i Harry byl jednou mladý a odolat tomuhle vrcholně nepraktickému, ale jednoduše božímu splašenému býkovi dost dobře nešlo. Není to auto na každý den, musíte s ní dělat spousty kompromisů, ale výsledek stojí za to, zvlášť když si ho pořídíte v tradiční rudé barvě. I kdyby to bylo jen těžítko, byla by to smysluplná investice, ale Harry s Countachem běžně jezdí. A za to mu patří dík.
Ferrari 512 Testarossa
Další královna osmdesátých let a hranatý idol v rudé barvě. Historie na 512 často zapomíná, ačkoliv díky videohrám a Miami Vice se daří jejím typicky žebrovaným bokům snadno přežívat v myslích opravdových fanoušků. Testarossa má nádherný zvuk a je až směšně nizoučká, Harry ale tvrdí, že pokaždé, když se v ní sveze, si uvědomí, jak výjimečné a snadno použitelné auto vlastně 512TR je. Tak moc, že si vždycky posteskne, že by s ní měl jezdit častěji. To ji pak třeba vezme na Saharu a ujede s ní 3000 km na jeden zátah. Také bychom chtěli mít takové starosti.
Land Rover Defender SVX
Tohle offroadové monstrum samozřejmě není běžný Defender. Speciál SVX byl postavený pro bondovku Spectre, a tak vypadá trochu urostleji a sedí na podstatně větších kolech. Harry se k němu dostal skrz kontakty v automobilce a logicky nemohl odolat. Co kdyby chtěl někdy třeba pěstovat palmy, až dojde na globální oteplování. Nějak se k těm kokosům dostat musí, a tady stačí zaparkovat pod palmou a vylézt na střechu. Ale všechny žerty stranou, občas prostě musíte mít ve sbírce legračně přerostlé auto. A proč mířit do Ameriky, když jsou taková k mání i doma v Anglii.
Motorky
Na první pohled byste to možná neřekli, ale Harry je do motorek blázen. A v garáži jich má pomalu víc než aut. Třeba kompletní sbírku dakarských šampionů, počínaje Yamahou XT500. A že motorky tehdy krájely Dakar rychleji než auta a byl to s nimi o poznání větší adrenalin (čti - šlo o holý život). Harry na svých motorkách sjezdil svět a v jeho garáži nesmí chybět ani Kawasaki H2 Mach IV, jedna z nejrychlejších motorek na světě, co se týče akcelerace. Harry se do ní zamiloval a po letech si ji konečně mohl koupit. Takových (zatím) nesplněných snů určitě máme všichni hodně.