Článek
Jednu věc je třeba si ujasnit hned na začátku – myšlenka Chironu Pur Sport není založena na vyšším výkonu, byť by k tomu název mohl svádět. Ne, Chiron Pur Sport má stále (podle nás zcela dostatečných) 1 500 koní výkonu, které generuje 8,0l čtyřikrát přeplňovaný W16. I když je pravda, že pár drobných změn by se tu našlo…
Maximální výkon teď přichází v 6 900 otáčkách za minutu, tedy o nějakých 200 výše, než tomu bylo dřív. To je z velké části úpravami, které byly provedeny na převodovce Chironu – převodové poměry jsou teď o 15 procent kratší, což bude mít vliv na servírování výkonu a reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu, a Chiron Pur Sport tak bude o něco živější – tedy ne že by to potřeboval. Každopádně se dá počítat s tím, že maximální rychlost bude oproti „běžnému“ Chironu nepatrně nižší, což však vynahradí razantnější akcelerací.
Pur Sport totiž bude vůbec první Chiron, který si bude užívat zatáčky – v Molsheimu si pohráli s aerodynamikou, podvozkem a nepatrně snížili hmotnost. To vše za účelem maximální hbitosti a přilnavosti v zatáčkách.
Samotné šasi je teď značně tužší, vzadu o 35 procent, vpředu dokonce o 65 procent, adaptivní odpružení je potom nastaveno na rychlejší reakce a vyšší přilnavost. Pur Sport se může pyšnit tím, že má svůj vlastní design litých, tedy pardon, kovaných kol – ta dostala název Aero a jsou o plných 16 kilogramů lehčí, a takový úbytek neodpružené hmotnosti už se v zatáčkách počítá!
U Chironu Pur Sport se počítá také s tím, že se jeho ohromné brzdy více zapotí, takže jsou kola speciálně aerodynamicky navržena tak, aby se jim dostávalo lepšího chlazení. Samotné ráfky jsou pak obuté do pneumatik speciálně vyvinutých Michelinem speciálně pro Chiron – dokonce se jmenují Bugatti Sport Cup 2 R, vpředu mají rozměry 285/30 R20 a vzadu dokonce 355/25 R21. Inu, na pořádné auto patří opravdu pořádné „papuče“...
Nové brzdy včetně nových kotoučů pak ušetří dalších pár kilo, nejde však o bůhvíjaký rozdíl – společně s lehčími koly to dělá úsporu váhy jen okolo 20 kilogramů. Na druhou stranu je to úspora na těch správných místech.
Došlo i na změny exteriéru. Nově má vůz větší vstupy pro vzduch na přední masce, větší mřížku ve tvaru podkovy a zbrusu nový, nízko položený spoiler. To vše samozřejmě z karbonu, jak jinak. Největší změnou prošla patrně záď, kde se tyčí jen stěží přehlédnutelné přítlačné křídlo, které má na šířku celých 190 cm. Chiron Pur Sport dostal také nové koncovky výfuku, které jsou, světe div se, vytištěné na 3D tiskárně. Podle všeho fungují skvěle – jsou velmi lehké a výborně odolávají vysokým teplotám.
Na závěr máme jednu špatnou zprávu – našetřit na tenhle vůz už asi nestihnete. Jednak proto, že Chironů Pur Sport vznikne pouze šestnáct a velmi rychle se po nich zapráší, a částečně také proto, že našetřit 3,2 milionu eur (81 milionů korun) zabere chtě nechtě pár let. Nebo životů… Berme to však z té lepší stránky – majitelé Chironů Sport se teď jistě mlátí do hlavy, že ještě pár měsíců nepočkali…