Hlavní obsah

Chevrolet Camaro ZL1 1LE: Když máte hodně a chcete ještě víc

Foto: Archiv Garáž.cz

Žijeme v rozežrané době. Jako by se zákazníci báli definitivního nástupu elektromobilů a vyžadovali co nejbrutálnější benzíňáky s mnoha stovkami koní - pojízdné reklamy na znečišťování prostředí. Prostě, aby si to užili, dokud to někdo nahoře nezakáže. A americké automobilky tohle přání umí splnit.

Článek

Kdo by ještě před pár měsíci tušil, že Dodge se nespokojí s Hellcatem a vyrukuje na zákazníky s něčím ještě nekompromisnějším? Jenom blázen by si mohl myslet, že někomu nestačí 717 koní posílaných na zadek, dostupných i ve čtyřdveřovém balení jako Dodge Charger. Co na tom, že se to skoro nedá za deště uřídit - hlavně, že tu ta možnost je a lidé se po ní mohou utlouct. Koňská síla ještě nikdy nebyla levnější. Dodge ale kvaltuje a na newyorský autosalon přiveze model Daemon. Teď už víme, že bude výkonnější a lehčí, ale zároveň speciálně stavěný na šílenou rychlost v přímce. V zatáčkách bude ještě neohrabanější, než Hellcat, takže nepočítejte s tím, že to v horských průsmycích někomu nandáte. Od toho jsou tu traťovky od Fordu a Chevroletu, ať už Shelby GT350R nebo Chevrolet Camaro ZL1. Jeden má točivý motor s plochou klikovkou a spoustu závodních dílů, druhý zas motor z Corvette Z06 o výkonu 650 koní. S magnetickým podvozkem to na Nordschleife nandá většině evropské smetánky a udrží se cenou hluboko pod ní.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ale ani to zjevně zákazníkům nestačí, a když se dva perou - v tomhle případě Ford a Chevrolet - zákazník se směje, protože dostane ještě rychlejší a maniakálnější auto. Když Ford ohlásil limitovanou sérii Ford Mustang SuperSnake se 750 kobylami pod kapotou a Dodge začal lákat na ultimátního Daemona, nemohl logicky Chevrolet zůstat stranou. Proto přichází se závodním paketem 1LE pro už tak velmi schopný model Camaro ZL1. Motor i výkon zůstávají stejné, ale díky odlehčení a lepší aerodynamice jde o nejbrutálněji vypadající a nejrychlejší Camaro všech dob. Maximálka je 317 km/h a díky karbonu je úspora na hmotnosti nějakých třicet kilo.

Foto: Archiv Garáž.cz

To nevypadá jako moc, ale hlavní je nově naladěný podvozek, aerodynamika a účinnější chlazení. Předek Camara v tomhle provedení připomíná superhrdinu Hulka, naštvaně nasávajícího do obřích plic veškerý vzduch v okolí. Na okruhu v Milfordu je prý 1LE o celé tři sekundy rychlejší než "základní" ZL1. To by mohlo znamenat na Nordschleife výrazné zlepšení už tak dechberoucího času 7 minut 29 sekund. Navíc by se cenově měla hodnota auta i s paketem udržet pod 70 tisíci dolarů, což je solidní kauf. A všechno je hotové a připravené k prodeji, jak ukázala spanilá jízda 1LE coby pace caru na letošní Daytoně 500.

Foto: Archiv Garáž.cz

Takže, co byste si vybrali? Bláznivou sílu v přímce nebo ultimátní kladivo na okruhy? Američani už dávno nejsou jen o tom prvním a tohle Camaro je toho důkazem.

Načítám