Článek
Chevrolet Camaro samozřejmě šije do konkurence už pěkně dlouho, ostatně okruhová edice ZL1 1LE si loni ze Zeleného pekla odvezla čas 7:16 a její brutální osmiválec má 650 koních a spoustu závodních součástek, což v kombinaci s agresivním kukučem rozhodně slibuje velkou zábavu za volantem. Jenže spoléhá na motor, který automobilka strká i do své aktuální vlajkové lodi - Corvette Z06. Ta má přeci jen o víc než metrák méně než to nejodlehčenější Camaro, takže s ní jde na Nordschleife zajet ještě o pár vteřinek rychlejší čas. A to ani nemusíte být tovární jezdec. To je zkrátka podniková hierarchie, kterou již brzy definitivně potvrdí nový král Corvette ZR1. Ten bude usilovat o čas pod sedm minut, aby papírově zadupal do země Dodge Viper. Ten už se přestal vyrábět, ale jeho fandové si přeci jenom vydupali soukromým snažením neuvěřitelný čas 7:01. Můžeme se vsadit, že nová ZR1 si sáhne pod hranici sedmi minut. Teď ale šéfinženýr Al Oppenheiser, zodpovědný za vývoj Camara ZL1, začal tvrdit, že si jeho tým stanovil stejné cíle.
Je to hodně velkohubé prohlášení, protože najít jen tak na ulici šestnáct sekund prostě nejde. Na druhou stranu Oppenheiser na detroitském autosalonu prohlásil, že automobilka hodlá Camaro v jeho bourání limitů ještě víc podpořit a možná zatopit nejen smetánce na Nürburgringu, ale dokonce i konkurenčním Hellcatům. Mimo hru dokonce není ani speciální dragster paket, který by měl z Camara udělat něco na způsob Dodge Demon. Těžko říct, která z těchto variant je blíž realitě, ale pokud bude příští generace Chevroletu Corvette opravdu sportovní vůz s motorem uprostřed, otevírá se Camaru zcela nové pole působnosti. Bude totiž moci fasovat ještě lepší součástky a výkonnější motor, aniž by přímo konkuroval nejvyššímu modelu. Vypadá to tedy, že z amerických výrobních linek budou ještě pár let vyjíždět bláznivá petrolheadská auta. A to je moc dobře.