Hlavní obsah

Chevrolet Camaro nejspíš skončí, ale nebude to kvůli emisím

Foto: Chevrolet

Je symbolem amerických musclecars stejně jako Ford Mustang. Ty dvě legendy společně zažily období slávy i zatracení, bojovaly proti sobě o přízeň kupujících, ale zatímco Mustangu se daří a opakovaně se stává nejprodávanějším sportovním autem roku, Camaro nejspíš zažívá svou labutí píseň…

Článek

Šestá, tedy aktuální, generace Chevroletu Camaro by měla být zkrátka poslední, se sedmou se nepočítá. Tvrdí to alespoň několik nezávislých zdrojů a všechny se odkazují na vedení koncernu General Motors. Camaro se přitom vyrábělo od roku 1967 do roku 2002, pak si střihlo sedmiletou přestávku, aby se vrátilo na retro vlně. Takže přestávka ve výrobě by nebyla první. Jenže bůhví, jestli by vůbec někdy znovu spatřilo světlo světa…

Logicky se nabízí vysvětlení, že by to mohlo být kvůli emisím, ale skutečnost je prozaičtější a smutnější. Na rozdíl od Mustangu, Camaro se prodává mizerně a jen za poslední rok zaznamenalo propad v řádu pětadvaceti procent – vloni si ho koupilo jen 51 tisíc zákazníků (Mustangů se prodalo o polovinu víc), což je prostě málo.

Další komplikací je i fakt, že Camaro stojí na podvozkové platformě, kterou sdílí s modely Cadillaců ATS a CTS, přičemž oba vozy končí bez náhrady. A šéf celého programu byl přesunut do oddělení připravující elektromobily.

Automobilka odmítla spekulace komentovat a řekla jen to, že aktuálně připravuje dvě modernizované verze Camara a zákazníci se mají nač těšit. Takže žádné dementování, nicméně ani potvrzení. Nejspíš teď nastává rozhodující období, ve kterém budou šéfové s maximální bedlivostí sledovat  prodeje Camara i Mustangu, a podle toho se rozhodnou, co počít dál. Chápeme, že ekonomika je neúprosná, a tak apelujeme na všechny potencionální zájemce, ať prostě jdou a Camaro si koupí! Osmiválcovou verzi pořídíte za cca 1,3 milionu korun a rozhodně za svoje peníze dostanete pořádný kus auta a masitý V8 k tomu!

Načítám