Článek
Vůně nového auta je omamná. Ani nemusíte sedět v luxusním Bentley nebo Ferrari, kde na vás dýchne nejkvalitnější kůže a leštěný hliník, stačí si i sednout do auta obyčejné produkce a vůně novoty vás okouzlí. Jsou lidé, kteří si kupují nová auta jen kvůli tomu pocitu – klidně „vyhodí z okna“ desítky a stovky tisíc, jen aby nemuseli sednout do unavené ojetiny páchnoucí po kouři z cigaret, mokrých psech či pozvracených dětech.
Máte to stejně? Tak pro vás máme dobrou zprávu – britská firma Auto Trader právě přichází na trh s parfémem „Eau de New Car“, čili vůní nového auta. A pozor, nejde o variantu voňavého stromečku do auta typického pro olítané bazarové vrány, který se ze všech sil snaží (a naprosto selhává) zakrýt nevábné pachy po předchozích majitelích. Kdepak, jde o parfém přímo na tělo!
Zapomeňte na Chanel No. 5 nebo Poison od Diora, tohle je úplně jiná liga. Vůni nového auta si totiž lidé přímo spojují s úspěchem, takže když vkráčíte do společnosti, bude to pro ostatní, jako by mezi ně vjelo nové Audi, BMW nebo Mercedes. Něco, co prostě upoutá pozornost (jen nesmíte předtím vystoupit z nějakého čtyřkolového vraku). To prostě chcete! Ale taky za to zaplatíte…
Všechna tahle paráda nevyjde lacino – jedna 50ml lahvička totiž stojí 175 liber, tedy v přepočtu zhruba 5 200 Kč. Žádná láce, co říkáte? Ale stejně jako u nových aut, i v případě parfému se jistě najde dost lidí, kteří tuto částku za vůni úspěchu rádi zaplatí.
Firma to s prodejem myslí naprosto vážně (s exportem mimo Britské ostrovy však zatím nepočítá), i když v reklamě hraje Bentley Mulsanne, které se kvůli nízkým prodejům přestalo vyrábět, a motoristický novinář Rory Reid, který po svých patnácti minutách slávy v pořadu Top Gear zase rychle skončil. Inu, ne každý úspěch trvá věčně, stejně jako vůně nového auta časem vyprchá. Smiřte se s tím. Nebo si kupte voňavku.