Hlavní obsah

Chcete vítězit v závodech GT3? Nové GT-R je vám k službám

Foto: Nissan

Nissan GT-R kategorie GT3

Čas letí jako voda, ale supersportovní Nissan GT-R i přes svoje roky stárne jen velmi pomalu. Tentokrát se ale nebudeme bavit o silniční verzi, představené roku 2007, ale o té závodní, nabízené soukromým týmům celého světa pro závody v kategorii GT3.

Článek

Vůbec poprvé se Nissan vrhnul s GT-R na závodní trh v roce 2012. První inovace přišly po třech letech v roce 2015 a tak je letos logicky čas na další změny a vylepšení. Při vývoji Nissan koukal na telemetrická data z minulých ročníků a přišel s několika novinkami, dotýkajícími se samotné konstrukce auta.

Karoserie má nové výztuhy, přední i zadní zavěšení bylo značně přenastaveno a aerodynamika má vychytanější poměr mezi přítlačnou silou a odporem. Do minimalistické závodní kabiny potom fouká odlehčený systém klimatizace, udržující přijatelné klima i při závodech ve vysokých teplotách. Pod osmnáctipalcová kola s pneumatikami šíře 330 mm vpředu i vzadu, zabydlely se nové ventilované disky brzd s větší životností. Vpředu se do nich zakusují šestipístové brzdiče, vzadu čtyřpístové.

Motorový prostor v přední části pořád okupuje dvěma turby přeplňovaný šestiválec V38DETT, disponující 550 koňmi výkonu a 637 Nm točivého momentu. To jsou podobné hodnoty jako u sériového auta, ale velkou změnou je tady mazání se suchou skříní, které Nissan přidal kvůli spolehlivosti.

Zásadní je v letošním závoďáku také nižší uložení motoru. Agregát si kecnul hned o 150 mm blíž zemi, čímž se významně změnilo těžiště. Takové snížení bylo umožněno i díky faktu, že závodní GT-R není čtyřkolkou jako silniční model, ale pouze zadokolkou. Síla z motoru se k zadním kolům přenáší skrze sekvenční šestistupňovou převodovku. Oproti předešlému modelu má navíc letošní skříň prodloužený servisní interval.

Právě spolehlivost a potřeba servisu hrály u Nissanu při vývoji letošního modelu důležitou roli. Nissan najezdil v rámci testování na jednom autě přes 30 000 kilometrů, takže by všechny hlavní části závoďáku měly ostré nasazení v průběhu sezóny přežít bez problému.

Cena v rodném Japonsku je nastavena na 60 000 000 jenů, tedy na zhruba 12 milionů korun bez daně. Spolu s autem je potom nutné přikoupení ještě dalších dílů, to už v závislosti na konkrétním seriálu, který se svým týmem plánujete jet.

Související témata:
Načítám