Článek
Řadový šestiválec o objemu 3,7 litru, občancovaný karburátory, nespoutaný emisními nařízeními, burácející jako divoká šelma těsně před útokem. Navíc odděný do nadčasových křivek z ručně tvarovaného hliníku, nad kterými se tajil dech divákům po celém světě a následně i fanouškům Jamese Bonda a... vlastně každému, kdo má oči. Závodní varianty GT se vyrobilo pouhých 75 kusů a dnes mají tyhle legendy hodnotu někde kolem čtyř milionů dolarů. Kdo na ně má, ten si je bedlivě střeží a ideálně je šoupne rovnou pod střechu, aby jim nikdo a nic neubližovalo. A právě to chtěl Aston Martin změnit. Proto přišel s nápadem vyrobit dalších 25 kousků. Technicky vzato se jedná o repliky, ale vyrobené přímo v továrně podle původních postupů. Navíc za své peníze nedostáváte jen auto, ale celou řadu dalších služeb.
Jenom si ujasněme, že ta cena není nejnižší. Jedná se zhruba o polovinu historické hodnoty originálu, což je pořád mastných 1,9 milionu dolarů, přepočteno podle aktuálního kurzu. Za tyhle peníze můžete mít nejnovější výkřiky techniky, mnohdy s čtyřcifernou hodnotou počtu koní. Nebo si můžete pořídit trackday hračku z padesátých let, ze které spadne brada úplně každému. Měl bych tedy psát v minulém čase, protože hned po oznámení se všech pětadvacet kusů prodalo. Stačilo pouhých pár hodin - všichni platili předem a určitě se našlo dost a dost těch, na které se nedostalo. Zájem o tohle retro tu rozhodně je a Aston oněm vyvoleným přihodí k autu ještě dvě sezóny závodění na exkluzivních okruzích v rámci veteránského programu. Nejdřív je naučí jezdit opravdová esa závodnického nebe, a pak si budou moci tihle báječní a bohatí lidé zazávodit třeba na okruhu Yas Marina. Ano, automobilka dělá všechno pro to, aby se tihle staronoví Astoni ohřáli na okruhovém asfaltu. A to je na velkou poklonu, ať už jsou naše kapsy jakkoliv prázdné a sen o podobném svezení jakkoliv vzdálený.