Hlavní obsah

CFMoto 1250TR-G – Čína poprvé míří na kubatury přes litr

Foto: CFMoto

Normálně tu novinky motocyklového světa až tak vehementně nemonitorujeme, ale jsou případy, kdy uděláme výjimku. Proč zrovna v tomhle případě, ptáte se? Protože CFMoto 1250TR-G, které se představilo o uplynulém víkendu na čínském veletrhu CIMAMotor, bude největší ryze čínská motorka, která se kdy dostane na globální trhy. Co to znamená? Že pověstný „čínský drak“ rozpíná svá křídla zase o něco víc…

Článek

Jak už to u čínských výrobců v auto-moto průmyslu bývá, za každou významnou novinkou hledejte kooperujícího výrobce převážně z Japonska či Evropy. V tomto případě tomu není jinak, neboť velký cestovní motocykl 1250TR-G, který přichází v civilní verzi po starším speciálu pro policii, je plodem kooperace mezi CFMoto a rakouskou KTM.

KTM si touhle spoluprací zajistila vstup na lukrativní čínský trh a levnější výrobu některých motorů, CFMoto zase know-how, které může tuhle čínskou značku posunout dál. A jen tak mimochodem CFMoto je v Evropě velmi úspěšné. Nemusíme chodit daleko – na našem trhu si CFMoto drží dlouhodobě druhou příčku v četnosti registrací nových motocyklů (byť sem spadají i čtyřkolky, které tvoří podstatnou část nabídky).

Až donedávna CFMoto, stejně jako mnoho dalších čínských výrobců, nabízelo pouze motocykly menších objemových kategorií, zpravidla do 400 cm3, takže zájemci o „velké“ motorky koukali automaticky k japonským, evropským, případně americkým značkám. Jenže Čína v žebříčku kubatur pomalu šplhá směrem vzhůru a nabízí své motorky na evropském trhu v dalších a dalších kategoriích. Konkrétně CFMoto relativně nedávno představilo svou řadu šestsetpadesátek a zmínit mohu třeba i další přírůstek z jiné stáje – emoce vzbuzující pětistovku RVM by Jawa. A to všechno samozřejmě za ceny, se kterými budou „tradiční“ výrobci jen špatně bojovat…

Foto: CFMoto

Ti samí výrobci, kteří ještě nedávno chrlili rozpočtové třístovky, dnes představí perfektně vybavený cesťák takřka evropských standardů

Ani si nepřipouštím, že by z toho byla cítit stará Čína

U současné „lepší“ čínské produkce už se navíc nedá ani mluvit o tom, že by byly motorky nekvalitní, a když se koukám na fotky nového největšího modelu CFMoto, můžu celkem jistě odhadnout, že špatná tahle motorka určitě nebude. Už v úvodu je zmíněno, že tento stroj těží z kooperace s rakouským KTM – mimo jiné jde o motor. Vidlicový vodou chlazený dvouválec LC8 o objemu 1 279 cm3 má pro potřeby CFMota výkon 140 koní a točivý moment 120 Nm, což jsou patřičné výkony pro opravdu velký komfortní cesťák.

U motoru to ale teprve začíná. Špičkové radiální monoblokové brzdy dodalo Brembo, tlumiče jsou značky WP (patřící KTM), a dokonce je tu i audiosystém od JBL. Nechybí monitorování tlaku v pneumatikách, čtyři jízdní módy, vyhřívané gripy a sedlo nebo elektricky nastavitelné plexi. Všechny jízdní hodnoty, ale i navigace, propojení s telefonem a další náležitosti budou k vidění na velkém barevném displeji o úhlopříčce 31 centimetrů.

Pokud čekáte cenu, se kterou budou muset zažití výrobci bojovat, musím vás v tuhle chvíli zatím zklamat. Žádná částka ještě nepadla a než padne nějaká, která bude poplatná pro nás, chvíli to potrvá. CFMoto 1250TR-G je spolu s dalšími novinkami naplánováno nejprve pro domácí čínský trh. Už začátkem příštího roku se ale na náš trh podle informací od dovozce Journeyman CZ dostane nová sedmistovka a největší 1250 na sebe snad nenechá dlouho čekat.

Načítám