Článek
Na rozdíl od výsledků Auta roku, kde se volba veřejnosti a novinářské poroty neprolíná, u motorek se hlasování obou skupin kombinuje. Konkrétně tak, že bodové hlasování odborných porotců má o polovinu větší váhu než internetové hlasování veřejnosti (jakkoliv je metoda sčítání poněkud zmatečná).
Skútry a mopedy
Jako první kategorie jsou tu městské skútry a mopedy. V tomto případě se oba tábory shodly, a celou kategorii tak s přehledem vyhrála Honda SH 125i. Na druhém místě skončilo Piaggio Medley 125 ze stejné třídy stopětadvacítek, třetí byla elektrická Vespa Elettrica 70.

Honda SH 125i
Endura včetně cestovních
Další kategorie patří endurům. A tady se příběh opakuje, neboť novináři i veřejnost hlasovali opět shodně a opět pro Hondu – v tomto případě pro cestovní Africa Twin. Ta si odnesla prvenství s přehledem, následovaná Triumphem Tiger 900 na druhém místě a BMW S 1000 XR na místě třetím.

Honda Africa Twin Adventure Sports
Klasik včetně chopperů a cruiserů
Třetí kategorie, která sdružuje choppery a cruisery, už tak jednoznačná nebyla, a právě tady se projevila národní hrdost, neboť v hlasování veřejnosti vyhrál nový Böhmerland! Celkově si však odnesl až druhé místo, neboť u novinářů zvítězil Harley-Davidson Low Rider, který kategorii opanoval. Jako třetí skončil Indian Scout Bobber Twenty.

Harley-Davidson Low Rider
Naked bikes
Čtvrtá kategorie nese název „naked“ – tedy klasické „naháče“ a o titul se v ní přelo nejvíc motorek – konkrétně devět. Veřejnost dala nejvíc hlasů Kawasaki Z H2, novináři KTM Super Duke R, ale po spočítání a prolnutí obou skupin nakonec zvítězil Ducati Streetfighter V4. Na druhém místě ho následuje Triumph Rocket 3R a třetí se umístila Kawasaki Z H2.

Ducati Streetfighter V4
Cestovní silniční motorky
Poslední separátní kategorie se věnovala ryze sportovním, ale i sportovně-cestovním motorkám. Opět se tady shodoval hlas lidu i novinářů. Tyto nesourodé skupiny znovu hlasovaly pro Hondu, tentokrát superbike CBR Fireblade 1000 RR-R. Na místě druhém se umístila italská konkurence Aprilia RSV 1100 Factory a bronzovou medaili vyhrál sportovní cesťák Kawasaki Ninja 1000 SX.

Honda CBR Fireblade 1000 RR-R
Celkový vítěz
Asi nepřekvapí, že finální a celkové vítězství utržila opět Honda, která tak uzavřela svou vládu nad celou anketou. Veřejnost odhlasovala enduro Africa Twin, která taky celkově vyhrála titul Motocyklu roku 2020 v ČR. Na druhém místě se pak umístila Honda CBR 1000 RR-R – tedy superbike ze stejné stáje – a jako třetí je tu italský chuligán Ducati Streetfighter V4.
Zvlášť bychom ještě čestně vypíchli slušnou pozici nového Böhmerlandu, který dosáhl na velmi hezké umístění v rámci veřejného diváckého hlasování – konkrétně skončil na solidní osmé příčce. To je na motocykl ve fázi prototypu krásný výsledek, který zároveň dokazuje, že tuzemští jezdci a fandové na české motorky rozhodně nezanevřeli.

Böhmerland
A nyní si můžete prohlédnout tabulku s finálním pořadím všech strojů.
Finální pořadí | |
---|---|
1. | Honda CRF 1100 Africa Twin |
2. | Honda CBR Fireblade 1000 RR-R |
3. | Ducati Streetfighter V4 |
4. | Kawasaki Z H2 |
5. | Triumph Tiger 900 |
6. | BMW S 1000 XR |
7. | Triumph Rocket 3R |
8. | MV Agusta Brutale 1000 RR |
9. | KTM 1290 Super Duke R |
10. | Aprilia RSV4 1100 Factory |
11. | Kawasaki Ninja 1000 SX |
12. | Böhmerland 600 Kompressor |
13. | Harley-Davidson Low Rider |
14. | Honda SH 125i |
15. | Indian Scout Bobber Twenty |
16. | Suzuki V-Strom 1050XT |
17. | BMW F 900 XR |
18. | BMW F 900 R |
19. | MV Agusta Superveloce 800 |
20. | Yamaha Tracer 700 |
21. | Indian Challenger Limited |
22. | KTM 390 Adventure |
23. | Honda Rebel |
24. | Kawasaki Z900 |
25. | Royal Enfield Interceptor 650 |
26. | Vespa Elettrica 70 |
27. | Harley-Davidson Lifewire |
28. | Piaggio Medley 125 |
29. | Royal Enfield Continental GT |
30. | Kymco Agility 300i |
31. | Daelim XQ1 |
32. | Yuki 125i XTR |
33. | MP Korado Supermaxi 50 EFI |