Článek
Na rozdíl od výsledků Auta roku, kde se volba veřejnosti a novinářské poroty neprolíná, u motorek se hlasování obou skupin kombinuje. Konkrétně tak, že bodové hlasování odborných porotců má o polovinu větší váhu než internetové hlasování veřejnosti (jakkoliv je metoda sčítání poněkud zmatečná).
Skútry a mopedy
Jako první kategorie jsou tu městské skútry a mopedy. V tomto případě se oba tábory shodly, a celou kategorii tak s přehledem vyhrála Honda SH 125i. Na druhém místě skončilo Piaggio Medley 125 ze stejné třídy stopětadvacítek, třetí byla elektrická Vespa Elettrica 70.
Endura včetně cestovních
Další kategorie patří endurům. A tady se příběh opakuje, neboť novináři i veřejnost hlasovali opět shodně a opět pro Hondu – v tomto případě pro cestovní Africa Twin. Ta si odnesla prvenství s přehledem, následovaná Triumphem Tiger 900 na druhém místě a BMW S 1000 XR na místě třetím.
Klasik včetně chopperů a cruiserů
Třetí kategorie, která sdružuje choppery a cruisery, už tak jednoznačná nebyla, a právě tady se projevila národní hrdost, neboť v hlasování veřejnosti vyhrál nový Böhmerland! Celkově si však odnesl až druhé místo, neboť u novinářů zvítězil Harley-Davidson Low Rider, který kategorii opanoval. Jako třetí skončil Indian Scout Bobber Twenty.
Naked bikes
Čtvrtá kategorie nese název „naked“ – tedy klasické „naháče“ a o titul se v ní přelo nejvíc motorek – konkrétně devět. Veřejnost dala nejvíc hlasů Kawasaki Z H2, novináři KTM Super Duke R, ale po spočítání a prolnutí obou skupin nakonec zvítězil Ducati Streetfighter V4. Na druhém místě ho následuje Triumph Rocket 3R a třetí se umístila Kawasaki Z H2.
Cestovní silniční motorky
Poslední separátní kategorie se věnovala ryze sportovním, ale i sportovně-cestovním motorkám. Opět se tady shodoval hlas lidu i novinářů. Tyto nesourodé skupiny znovu hlasovaly pro Hondu, tentokrát superbike CBR Fireblade 1000 RR-R. Na místě druhém se umístila italská konkurence Aprilia RSV 1100 Factory a bronzovou medaili vyhrál sportovní cesťák Kawasaki Ninja 1000 SX.
Celkový vítěz
Asi nepřekvapí, že finální a celkové vítězství utržila opět Honda, která tak uzavřela svou vládu nad celou anketou. Veřejnost odhlasovala enduro Africa Twin, která taky celkově vyhrála titul Motocyklu roku 2020 v ČR. Na druhém místě se pak umístila Honda CBR 1000 RR-R – tedy superbike ze stejné stáje – a jako třetí je tu italský chuligán Ducati Streetfighter V4.
Zvlášť bychom ještě čestně vypíchli slušnou pozici nového Böhmerlandu, který dosáhl na velmi hezké umístění v rámci veřejného diváckého hlasování – konkrétně skončil na solidní osmé příčce. To je na motocykl ve fázi prototypu krásný výsledek, který zároveň dokazuje, že tuzemští jezdci a fandové na české motorky rozhodně nezanevřeli.
A nyní si můžete prohlédnout tabulku s finálním pořadím všech strojů.
Finální pořadí | |
---|---|
1. | Honda CRF 1100 Africa Twin |
2. | Honda CBR Fireblade 1000 RR-R |
3. | Ducati Streetfighter V4 |
4. | Kawasaki Z H2 |
5. | Triumph Tiger 900 |
6. | BMW S 1000 XR |
7. | Triumph Rocket 3R |
8. | MV Agusta Brutale 1000 RR |
9. | KTM 1290 Super Duke R |
10. | Aprilia RSV4 1100 Factory |
11. | Kawasaki Ninja 1000 SX |
12. | Böhmerland 600 Kompressor |
13. | Harley-Davidson Low Rider |
14. | Honda SH 125i |
15. | Indian Scout Bobber Twenty |
16. | Suzuki V-Strom 1050XT |
17. | BMW F 900 XR |
18. | BMW F 900 R |
19. | MV Agusta Superveloce 800 |
20. | Yamaha Tracer 700 |
21. | Indian Challenger Limited |
22. | KTM 390 Adventure |
23. | Honda Rebel |
24. | Kawasaki Z900 |
25. | Royal Enfield Interceptor 650 |
26. | Vespa Elettrica 70 |
27. | Harley-Davidson Lifewire |
28. | Piaggio Medley 125 |
29. | Royal Enfield Continental GT |
30. | Kymco Agility 300i |
31. | Daelim XQ1 |
32. | Yuki 125i XTR |
33. | MP Korado Supermaxi 50 EFI |