Hlavní obsah

Češi za volantem se bojí ostatních řidičů. Ženy své chyby

Foto: Shutterstock

České zastoupení značky Kia se rozhodlo společně s autodromem Most zjistit, jak jsou na tom Češi s hříchy za volantem. Výsledky asi nepřekvapí. Čeští řidiči prý považují za nejhorší chování za volantem zbytečně agresivní jízdu a vybrzďování. Zároveň ale přiznávají, že se občas nevěnují řízení.

Článek

Že je agresivita za volantem nebezpečná, asi netřeba zdůrazňovat. Ale podle průzkumu, který zpracovala Kia a autodrom Most v období od srpna 2018 do prosince 2018 a kterého se zúčastnilo 440 účastníků kurzů bezpečné jízdy, se Češi bojí ostatních řidičů jako celku. Nejhorší jsou prý ti, kteří se dostatečně nevěnují řízení a předjíždění v nepřehledné situaci. Ovšem jedním dechem museli tazatelé také dodat, že i oni mají občas problém s nevěnováním se řízení. Řidiči v průzkumu také řekli, že jedna z nejhorších situací, kterou na silnicích opravdu nemají rádi, je, když je někdo nebezpečně vybrzdí. Z průzkumu ale také vyplynulo, že druhým nejčastějším prohřeškem, jaký řidiči na silnicích vídají, je výrazné překračování maximální povolené rychlosti. Zajímavé je, že k tomu jsou ale prý celkem tolerantní.

Je to totiž právě překračování maximální povolené rychlosti, ke kterému se dotazovaní hodně přiznávali. Což je nejspíš důvod, proč jsou k němu většinou tolerantnější. Mezi přiznanými hříchy je ale na prvním místě nedostatečná pozornost, kterou řidiči věnují situaci na vozovce. K tomu se přiznala třetina řidičů. Téměř polovina řidičů pak přiznala, že jejich pozornost čas od času odvádí mobilní telefon, u více než třetiny pozornost občas snižuje ladění rádia či hudebního přehrávače a téměř třetina rovněž uvedla jako rozptylující faktor jídlo a pití a šestinu řidičů při řízení rozptyluje péče o děti. A ještě jedna zajímavost. Zatímco muži mají největší strach z ostatních řidičů, ženy mají větší strach z vlastní chyby, stavu vozovky či parkování.

Řidiči odpovídali také na otázku, co pro ně znamená pojem bezpečné auto. Polovina uvedla, že za bezpečné auto považují takové, které dokáže zásahem do řízení zabránit nárazu nebo výrazně zmírnit jeho důsledky. Dvě pětiny řidičů za bezpečné auto považují takové, které je ochrání při samotném nárazu. Průzkum se zaměřil i na extrémní situace, ze kterých mají řidiči hrůzu. Nejvýše se umístil nejobtížněji zvládnutelný smyk zadní nápravy. S odstupem následuje smyk přední nápravy či průjezd kluzkou zatáčkou z kopce.

Jste tolerantní k překračování povolené rychlosti ostatních řidičů?
Ano
72,9 %
Ne
27,1 %
Celkem hlasovalo 2799 čtenářů.
Související témata:
Načítám