Hlavní obsah

Cenové spekulace nejsou výsadou veteránů. Důkazem je Ford GT

Foto: Bonhams

Pokud chcete vydělat balík peněz, nemusíte nutně kupovat starý kostitřas. Celkem solidní výnos zajistí třeba Ford GT, i když se to automobilce nelíbí

Investiční auta bývají zpravidla veterány, a čím jsou vzácnější, tím jejich hodnota roste. Vždyť i zachovalý Trabant může vyjít na statisíce korun. Ale co nová auta? Myslíte si, že těch se zhodnocení netýká? Vyvedeme vás z omylu, a to minimálně dvakrát. Promyšlená investice do nablýskané káry je občas zlatý důl.

Článek

Lidé dnes investují do různých věcí, ať už jde o kryptoměny, které dostaly poměrně silnou ránu, ale i zlato, akcie, případně automobily. Dost často přitom slyšíte, že kupovat nové auto je ekonomický nesmysl a že je nejlepší uložit peníze do veteránů. Pochybujete?

Stačí se podívat do inzerce. Za Trabant v perfektním stavu chtějí lidé 200, ale i 300 tisíc korun. A co taková Škoda 1000 MB? Dnes ji najdete klidně za 150 tisíc korun. Pokud máte trochu peněz nazbyt, pak doporučujeme návštěvu nějaké zahraniční aukce, kde se draží vzácnější kousky.

Foto: Škoda Auto

Za Škodu 1000 MB byste před několika lety nedali ani pár tisícovek, dnes však její cena výrazně narostla

Nedávno se například prodal úplně první Dodge Viper bez střechy za 6,5 milionu korun a můžeme jít výš, originální Bullitův Mustang šel do světa dokonce za 80 milionů korun.

Auta pro řidiče, ne garážníky

Veteránskou nadvládu narušuje například Porsche 911 R. Jde o limitovanou sérii určenou pro opravdové řidiče, jelikož vůz nabízí čtyřlitrový motor bez turba, výkon 500 koní, pohon zadních kol a manuální převodovku.

Foto: Porsche

O Porsche 911 R se překupníci prali a chtěli za něj zprvu zcela přemrštěné částky

Ačkoli se auto prodávalo původně za zhruba čtyři miliony korun, krátce po předání prvních kusů se kvůli enormní poptávce zvedla jeho cena na trhu ojetin až na 25 milionů korun. Po čase sice bublina splaskla, ale stejně se dnes limitované „poršáky“ prodávají za cirka dvojnásobek kupní ceny. A to se automobilce moc nelíbí, protože chce dělat auta pro řidiče, ne pro spekulanty, kteří chtějí pouze znásobit svůj finanční vklad.

Před pár dny se zástupci evropského Fordu nestačili divit, když se u aukční společnosti Bonhams objevil takřka netknutý Ford GT. Nákup vozu za zhruba 12 milionů korun nefunguje tak, že nakráčíte do nejbližšího dealerství a poručíte si jedno vyvoněné GT. Severoamerická automobilka si totiž vybírá, komu auto prodá, a po vyvolených majitelích chce, aby se supersportem opravdu jezdili, byli vidět v ulicích a fungovali jako ambasadoři značky. Také musí podepsat závazek, že GT minimálně dva roky neprodají.

Foto: Bonhams

Pokud vám Ford model GT skutečně prodá, musíte ho pak vlastnit nejméně dva roky

Levně nabyl, draze pozbyl

Známý wrestler John Cena je jedním ze šťastlivců, který sice prošel nákupním výběrovým řízením, ale se svým Fordem GT ujel asi 980 kilometrů a po dvouletém embargu ho ihned poslal na dražbu. A taky ví, proč to udělal, jelikož aukční společnost odhaduje konečnou cenu mezi 21 až 27 miliony korun.

Foto: Bonhams

Interiér nepůsobí luxusně, ale závodně, čímž předurčuje využití vozu

A to znamená zhruba dvojnásobné zhodnocení vkladu. Za dva roky velmi slušný výnos. Díky tomu majitele asi ani moc nemrzí, že si výkon 656 koní vyprodukovaný 3,5litrovým dvakrát přeplňovaným zážehovým šestiválcem moc neužil.

Že nejde o data vycucaná z prstů, svědčí i fakt, že se pracovníkům Bonhams podařilo vloni udat Ford GT '66 Heritage Series z roku 2017 za 24 milionů korun.

Foto: Bonhams

V Bonhams ví, co dělají. Vloni se Ford GT '66 Heritage Series prodal v přepočtu za 24 milionů korun

Ford sice urychlil výrobu a dodání objednaných GT pečlivě vybraným zákazníkům, nicméně mnoho potenciálních zájemců bylo odmítnuto, což vždy dává zelenou překupníkům, jakým je například John Cena. Zástupcům automobilky brzký prodej novotou vonícího supersportu asi zvedl mandle, ale nic s tím nemohou dělat.

Načítám