Hlavní obsah

Celý svět zamoří auta kategorie SUV. Stane se tak do 5 let.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ze všech stran slýcháme, že automobilky budou svoji pozornost zaměřovat na auta kategorie SUV. Do budoucna se jejich počet výrazně zvýší, naopak se budeme muset rozloučit s tradičními modely osobních aut. Zákazníci chtějí velké a těžké obludy.

Článek

Nechcete věřit tomu, že přijdeme o klasická sportovní auta, otevřené kabriolety či běžné sedany a kombi? Ano, to se může velmi rychlé stát. Automobilky stále rychleji reagují na aktuální trendy a chutě zákazníků a právě teď jsou v kurzu automobily kategorie SUV či různé crossovery. 

Foto: Archiv Garáž.cz

A není to pouze výplod naší mysli, který vám dokolečka oznamujeme, abychom vás vyděsili. Tak například Volkswagen oznámil, že se chce v budoucnu věnovat výhradně vozům kategorie SUV a elektromobilům. To samé platí také u Mercedesu a následovat je budou další. Někteří výrobci už dnes dokazují, že jim jsou vozy SUV přednější, než klasická osobní auta. A co by nás tedy mohlo v budoucnu potkat? Na to se podívejte.

1. Malá SUV auta

Není tajemstvím, že koncern VW Group přijde zhruba do dvou let s SUV postaveným na základech modelů Ibiza, Fabia a Polo. Vlastně už představil koncept T-Roc a T-Roc Breeze, který odkazuje na nejmenší SUV v koncernu. U Volkswagenu se dokonce mluví o tom, že už v budoucnu nebudeme mít klasické Polo, ale jen zvýšený Polo crossover. To může nastat u všech modelů koncernu a také u ostatních značek. Audi v letošním roce představilo model Q2 a Mercedes-Benz má už nějakou dobu v nabídce zvýšenou verzi GLA. U nejmenších aut to bude nějakou dobu ještě trvat, protože se u nich řeší hlavně cena a vozy kategorie SUV jsou vždy o něco dražší. 

Foto: Archiv Garáž.cz

2. Otevřená SUV auta

První vlašťovkou mezi kabriolety je Range Rover Evoque Cabrio a evidentně si zákazníky nachází. Cílí samozřejmě na ženy a pořád má dost mínusů, ale velmi rychle by ho mohly následovat další automobilky. Jak ukazuje jeden počítačový render, otevřená Alfa Romeo Stelvia nevypadá vůbec špatně. Tady se asi dočkáme SUV kabrioletů u dražších modelů, protože se kabrioletů prodává celkově méně a nejsou tak důležitou kategorií. Určitě si dokážeme představit právě Audi Q2 bez střechy, zmiňovaný Volkswagen T-Roc Breeze nebo nově příchozí X2 od BMW. 

Foto: Archiv Garáž.cz

3. Sportovní SUV auta

Pak jsou tady sportovní auta. Tady doufáme, že se udrží co nejdéle a z pohledu SUV se asi nejdříve dočkáme ostřejších variant klasických SUV, než přímo sportovních modelů. Jak můžeme vidět na fotkách, Mazdě CX-5 by slušela varianta MPS, škodovka by mohla přijít s Kodiaqem RS, který by mohl dostat 280 koní, Audi asi přidá písmena RS kvéčkovým modelům, Toyota by mohla vyšperkovat model CR-H doplňky od TRD a už jasnou variantou bude Stelvia Quadrifoglio od Alfy Romeo. 

Foto: Archiv Garáž.cz

4. Luxusní SUV auta

Další kategorií osobních aut, která by se mohla vytratit, jsou luxusní limuzíny. Tady už máme první model v podobě Bentley Bentaygy. O luxusním SUV přemýšlí také Rolls-Royce a chystají se také větší SUV od BMW a Audi. Zvedat si budou určitě i standardní modely, jako ukazuje fotka Volva S90, zanedlouho přijde zvýšené éčko od Mercedesu a vcelku jednoduše by se dal udělat crossover z eska či sedmičkového BMW. Do kategorie luxusních SUV se chce zapojit také Subaru s novým nástupcem modelu Tribeca a zapomínat nesmíme ani na Maserati nebo Lamborghini.

Foto: Archiv Garáž.cz

5. Elektrická SUV auta

Tady je velký potenciál a možná největší šance přicházet s modely SUV. Elektrická auta jsou díky baterkám těžší, takže úplně vybízejí k tomu představovat ve větším provedení, kde se pár kilogramů navíc ztratí. Jaguar plánuje i-Pace, Porsche určitě přijde s elektrickým Cayennem a od něho už nebude daleko k elektrické Q7 nebo Kodiaqu. 

Foto: Archiv Garáž.cz

6. Kategorie pickupů

Tady nejde o změnu, ale spíše o výrazné rozšíření, které také poukazuje zvýšený zájem o větší auta. Pár současných modelů postupně rozšíří novinky v podobě pickupu od Mercedesu nebo Renaultu. Přijít by mohl ještě pickup od Alfy Romeo, postavený na základech modelu Fiat Toro či druhý pickup od Volkswagenu postavený na základech velkého Atlasu, který se začal prodávat v Americe. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Načítám