Článek
Proslýchá se, že pod kapotou za zadními sedadly nové Corvette ZR1 s generačním označením C8 by mělo burácet plných 900 koňských sil. Jenže John Hennessey a jeho tým tvrdí, že dokáží zákazníkům nabídnout více. A co hlavně – dokáží to dříve, už v průběhu příštího roku.
Tuningová firma, sídlící v americkém Texasu, se nechala slyšet, že je schopna z nové Corvette C8 v režimu „ZR1“ vydolovat zdrcující výkon 1 200 koní. Hoši z Hennessey Performance ovšem nejsou žádní amatéři. Díky bohatým zkušenostem od roku 1991 si už dnes troufnou i na úpravy takových automobilů, jakými jsou Ferrari, Lamborghini nebo McLaren. S novou Corvette by si tedy měli poradit bez větších problémů.
Celou záležitost zřejmě nehodlají vyřešit tím, že by osmiválec z Corvette pouze osadili dvěma obřími turbodmychadly a pak si dali „padla“. Pravda, srdcem jejich interpretace nejsilnější silniční „Korvety“ stále bude poctivý osmiválec LT2, který najdeme právě v Corvette C8, ovšem kromě dvou, ehm, obřích turbodmychadel se máme těšit také na řadu změn ve vnitřnostech motoru, jmenovitě například písty z kovaného hliníku nebo ocelové ojnice, což má nejen zvýšit výkon motoru, ale především jeho odolnost, aby takový nápor dokázal dlouhodobě snášet. Ruku v ruce s tím jdou také úpravy dvouspojkové převodovky, která bude rovněž zesílena, aby dokázala na kola přenést všech 1 200 koní a stále si přitom zachovat celistvost jednoho kusu.
Chevrolet Corvette C8 je ovšem taková novinka, že i na HPE1200 Twin Turbo C8, jak má znít oficiální název této „ZR1 z Texasu“, si budeme muset ještě pár měsíců počkat. Ovšem není třeba zoufat. „Základní“ Corvette C8 momentálně nabízí atmosférický 6,2l V8 o výkonu 500 koní – a Hennessey už teď nabízí kit s výfukovým potrubím z ryzí oceli a, jak sami tvrdí, „mírným zvýšením výkonu“. Ovšem jak víme, pro Hennesseyho může „mírné“ zvýšení výkonu znamenat klidně i hodně přes 600 koní. Po tomto „předkrmu“ se údajně můžeme těšit na kompresorovou verzi, což by znamenalo výkon přes 700 koňských sil. Další na řadě pravděpodobně bude všemi očekávaný „dezert“ v podobě HPE1200 Twin Turbo.
Mistři od Hennesseyho vědí, že takový výkon je potřeba udržet na silnici, proto nepodcenili ani další související oblasti, a sice optimalizaci aerodynamiky, nastavitelný podvozek, brzdový systém Brembo a další. Když už je řeč o aerodynamice – v plánu je také speciální „CarbonAero Kit“, který bude zahrnovat spojler předního nárazníku, velké zadní křídlo a náporové sání na střeše, jak koneckonců odhalují i propagační snímky, které mají za účel jediné, a to navnadit potenciální zákazníky.
„Nová Corvette C8 se nám moc líbí, máme s ní velké plány,“ nechal se slyšet sám John Hennessey, majitel společnosti Hennessey Performance. Jedním dechem však dodal, že úpravy nového amerického supersportu mají oslovit „široké spektrum zákazníků“. Je tedy možné, že se objeví i verze s výkonem ani ne „mírným“, ani ne se šílenými dvanácti sty plnokrevníky, tedy cca „přiměřených“ 1 000 koní. Není nad zlatou střední cestu…
Hennessey v otázce nové Corvette nehodlá nic nechat náhodě, vidí v ní velký výkonový i obchodní potenciál. Koneckonců sám dodal, že jeho firma už stihla přijmout stovky(!) objednávek od novopečených majitelů Corvette C8, kteří už se nemohou dočkat, až zjistí, co se v nové Corvette opravdu skrývá.