Hlavní obsah

Caterham pozastavuje výrobu, chybí mu motory

Foto: Caterham

Celé roky vypadá stejně, mění se jen detaily. Teď má ale Caterham velký problém

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chcete si koupit nový Caterham? Zapomeňte! Malosériový anglický výrobce s okamžitou platností ukončil objednávky nových vozů s motory Sigma 1,6 l a pozastavil objednávky vozů s motory Duratec. Pro firmu, která jen před pár týdny změnila majitele, to může mít katastrofální následky.

Článek

Když před pár týdny zveřejnil Caterham zprávu, že firma změnila majitele a že nový japonský vlastník hodlá společnost dál rozvíjet a stavět auta dle tradičních hodnot značky, tedy lehká, obratná a zábavná, nejspíš ještě nikdo netušil, co se bude dít dál. Nebo možná tušil, a proto k prodeji došlo. To se asi nikdy nedozvíme.

Každopádně ať to bylo tak či onak, nic to nemění na skutečnosti, že aktuálně se Caterham dostává do vážných problémů. „Omlouvám se, ale dle oznámení vedení firmy Caterham UK je s okamžitou platností ukončeno objednávání vozů Caterham s motory Sigma 1,6 l a pozastaveno objednávání vozů s motory Duratec,“ píše Přemysl Bartoš, český dovozce vozů Caterham. „Dodavatel motorů Sigma není schopen plnit objednávky, ukončení se dotkne i některých vozů, které byly objednány během druhého čtvrtletí tohoto roku.“ Na přímý dotaz Bartoš sdělil, že v Česku se to týká aktuálně pěti objednaných aut a že ve světě není situace jiná.

Foto: Jan Červenka

V Česku jezdí Caterhamů poměrně dost, pozor, nepleťte si je s Kaipany

„Podle interních zpráv Caterham vyvíjí veškerou snahu o zajištění homologace pro motor Duratec, který by měl nahradit stávající motory Sigma. V podstatě by se v nových autech tedy měly objevovat jen dvoulitrové motory v různých stupních úprav a s různým výkonem,“ dodává Bartoš. A zároveň přiznává, že neočekává, že by se situace změnila dřív než v roce 2022. „Je mi to líto, ale je to tak. Caterham dodá zákazníkům jen auta, pro která motory má, ostatní mají smůlu.“

Tím se z Caterhamů stává velmi nedostatkové zboží, protože už nyní byla čekací doba na nové vozy minimálně rok a půl od podepsání objednávky. V nabídce pro evropské silnice byly aktuálně jen modely právě s motorem Sigma 1,6 l a pak dvoulitry, tříválcové modely už jsou dávno minulostí. „Aktuálně nemáme žádné další informace, ale vzhledem k tomu, jak dlouho se na auta čekalo nyní, pak po potřebných homologacích bude poptávka ještě větší, ale výrobní možnosti fabriky jsou přitom pořád stejné a nemyslím si, že by se měly nějak měnit,“ krčí Bartoš rameny.

Je otázkou, jak se k uvedené skutečnosti postaví firma VT Holdings, která Caterham koupila. „Koupili jsme nejen celosvětově renomovaného výrobce výkonných automobilů, ale také jsme se stali správci motoristické legendy,“ řekl Kazuho Takahashi, šéf společnosti. „Budeme značku chránit a rozvíjet, abychom splnili legislativní výzvy, které před námi stojí.“ Neřekl ale, jaké konkrétní řešení má společnost na mysli. Je tohle další krok k elektrifikaci?

Reklama

Související témata:
Načítám