Článek
Přestože Cadillac nemá přímého importéra pro ČR, aktivity Cadillacu (a GM celkově) v Evropě zastřešuje společnost Cadillac Europe, sídlící ve Švýcarsku. Jejím přímým distributorem pro ČR je potom společnost United Cars a právě u nich jsme se byli na novou XT4 podívat.
XT4 je kompaktní SUV – byť kompaktní v americkém pojetí, takže pořád dost velké. Délka auta činí 4,6 metru, v interiéru se vcelku pohodlně svezou čtyři dospěláci a kufr má důstojných 637 litrů objemu. Cenou, o které si řekneme za chvíli, se XT4 řadí kousek pod německou „velkou trojku“ zavedených prémiových značek.

Mohutná stavba dává už na první pohled najevo, že nepatří žádné ze zavedených značek, které běžně potkáte na silnici
A právě pod prémiové Němce se řadí třeba i zpracování interiéru. Interiéry amerických aut se nikdy neřadily na špici co do zpracování vnitřních prostorů, ale v tomhle ohledu je vidět, že Cadillac své rostoucí ambice v Evropě myslí vážně. Všechny materiály jsou solidní, příjemné na dotek a zpracování celkově má slušnou úroveň. Sedadla jsou pohodlná, a přestože zde převládá evropský standard, pořád je tu znát ta typicky americká velkorysost a zaměření na delší cesty.
Všude je dost odkládacích prostor, držáků na pití a pochopitelně nechybí všechny technologické serepetičky. Je tu velký dotykový infotainment s navigací, barevný head-up displej, bezdrátové dobíjení, audiosystém Bose a další vychytávky.

Interiér je prostorný a komfortní i na delší cesty
Cadillac byl zkrátka vždy dobře vybavené auto, nicméně tím nejpodstatnějším bodem XT4 při evropských námluvách je zmiňovaný nový motor. Turbo diesel o objemu dvou litrů má čtyři válce, splňuje normu Euro 6d a zejména kvůli ní ho General Motors vyvinul specificky pro Evropu. Parametry odpovídají běžným standardům. Výkon činí 174 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 381 Nm a motor je spojen s devítistupňovým automatem. K mání je jak pohon předních kol, tak i přiřaditelná čtyřkolka.

Rámy dveří zdobí samolepky, hlásící se hrdě k americké výrobě
Tím se dostávám k nabídce na našem trhu. Z počátku výroby se do Česka dostanou zahajovací Launch Edice a to buď ve standardní verzi, případně ještě v lépe vybavené verzi Launch Edice Sport, doplněné o adaptivní podvozek a možnost pohonu všech kol.
První cena je nastavena na 1 125 000 včetně DPH, a to za auto, které již disponuje velkou spoustou standardní výbavy – vedle zmíněných technologických hraček dostanete třeba vyhřívaná všechna sedadla v kůži, osmnáctipalcová hliníková kola nebo parkovací asistent s kamerami kolem celého auta. Vyšší verze Launch Edice Sport se čtyřkolkou pak vychází na 1 290 200 korun.
Čeští zákazníci mohou svoje Cadillacy objednávat již nyní, dodávky prvních aut pak dorazí v červnu 2020.