Článek
Cadillacu se znovuzachtělo závodění vlastně už v roce 2017, kdy s modelem DPi-V.R pro sérii Daytona Prototype International čtyřikrát v radě (2017–2020) ovládl 24hodinovku zaštiťovanou firmou Rolex. Málokoho tedy teď překvapí, že se společnost rozhodla přihlásit do amerického šampionátu IMSA a evropského WEC, který rovněž zahrnuje slavný vytrvalostní závod v Le Mans.
Na vše automobilce postačí jediný hypervůz kategorie LMDh, který je schválený pro všechny výše vypsané série. Technické požadavky pro šasi a hybridní jednotku jsou sice standardizované, nicméně motor i karoserie budou unikátním dílem Cadillacu. Výrobce rovněž nemusí postavit žádný silničně-schválený derivát tohoto supervozu, aby mohl závodit, takže další svěží sportovní ameriku s motorem uprostřed na cestách asi nepotkáme. Tedy pokud nepůjde o nějakou C8 Corvettu.
Severoamerický výrobce si tedy poměří své síly s Toyotou (která v těchto závodech nedávno dominovala), Peugeotem (od 2022), Glickenhausem (od 2021) a také s Audi, Porsche a Ferrari, kteří se chystají na svůj debut už v roce 2023, tedy stejně, jako to plánuje Cadillac. Hovoří se též o nástupu Lamborghini (asi 2024) či Dodge (asi 2023) s přebrandovaným Peugeotem 9X8.
Cadillac se v rámci vývoje tohoto projektu dá dohromady s týmy Dallara, Chip Ganassi Racing a Action Express Racing. Premiéra hypervozu je plánovaná na závod Rolex 24 Daytona v lednu roku 2023. Zatím máme k dispozici jen render (úvodní fotka výše) ukazující budoucí design a taktéž název auta – LMDh-V.R.
V každém případě bude zajímavé sledovat, jak se spolu přední automobiloví výrobci poperou na poli prestižních šampionátů a v kategoriích těch nejvíce exotických a vrcholových závodních speciálů. Cadillac si zřejmě věří, ale bude to stačit na matadory z Japonska a Německa? Co myslíte vy?