Hlavní obsah

Byl autosalon v Mnichově zklamáním? Ano i ne…

Foto: City Transformer

Je tohle podoba městské mobility budoucnosti? To ukáže až čas…

Minimum vystavujících automobilek, poloprázdné haly, opuštěné stánky neznámých dodavatelských firem… návštěvníci mnichovského autosalonu museli být notně zklamaní. Pravda, občas se tu našlo i něco zajímavého, přestože jste museli převrátit pár kamenů, abyste to objevili.

Článek

Startovací pozice prvního autosalonu v Mnichově byla skutečně nezáviděníhodná – celá show se po dlouhých peripetiích přesouvala z Frankfurtu nad Mohanem (který do té doby hostil 68. ročníků, což už je nějaká tradice), do toho postupný odliv zájmu veřejnosti i automobilek o autosalony a vše zkomplikovala ještě situace kolem koronaviru.

Mnichovští pořadatelé se přesto nevzdali a přišli se zcela novým konceptem komplexní mobility. Osobní doprava totiž není jen o autech v soukromém vlastnictví, ale může být také o sdílených vozech, může být o skútrech nebo elektrokolech (pro osobní, ale i nákladní dopravu)… nebo dokonce i o dronech. Odpovědí na otázku městské dopravy může být více, když se oprostíte od myšlenky na auto (v dnešní době nutně spojené se zoufalým tvrdnutím v dopravních zácpách).

Foto: Microlino

Microlino je městská stylovka pro ty, kterým Smart přijde už moc okoukaný a zbytečně praktický

Proto se do popředí dostávají odvážné koncepty, jako je třeba Microlino (městské elektrické autíčko pro dva postavené na konceptu okopírovaném od Isetty) nebo City Transformer (taktéž dvoumístné městské elektrické vozítko, tady se však sedí v tandemu kvůli co nejužšímu profilu), které by mohly městské dopravě ulehčit. Jenže takové koncepty už vídáme pár dekád a zatím se žádnému nepodařilo prorazit a změnit situaci v centrech.

Foto: City Transformer

City Transformer má 2,5 metru na délku a rovný metr na šířku, umí si však rozšířit rozchod pro vyšší stabilitu při jízdě mimo město. S cenovkou kolem 400 tisíc korun ale svět nezmění

Situaci tak zachraňovalo (kromě obrovské haly plné klasických a sportovních aut) pouze těch pár vystavujících automobilek se svými novinkami – zvláště s několika předem neohlášenými, jako bylo třeba Audi Grandsphere, Porsche Mission R nebo VW ID. Life. Na ty nejdůležitější kousky a osobní dojmy z nich se můžete podívat do našeho souhrnného článku. Českým návštěvníkům určitě chyběla Škoda, ta alespoň o víkendu před autosalonem uvolnila první fotky prototypů Enyaqu iV ve verzi kupé. Jisté je, že pokud se bude chtít Mnichov v kalendáři automobilových nadšenců udržet, bude muset hodně přidat…

Kromě souhrnu mnichovských novinek by vašemu zraku neměla ujít ani naše vzpomínka na úžasného Jeana-Paula Belmonda, podrobný průzkum nových policejních škodovek nebo první fotky maskovaných prototypů modernizované Škody Karoq. Mimo to jsme tento týden vyzkoušeli také dobrodružné Subaru Outback, poprvé jsme usedli za volant crossoveru Toyota Yaris Cross a prémiového kompaktu DS 4, zavzpomínali jsme také na otevřený Favorit od MTX.

Na víkend tak máte čtení dost a dost!

Načítám