Článek
Dvousedadlové kabriolety, které však nemají vůbec žádnou střechu – tedy ani tu skládací – se poslední době těší překvapivě velké oblibě. Průkopníkem byl pravděpodobně Mercedes SLR Stirling Moss, ale ten vznikl už někdy v roce 2009, tedy dávno předtím, než se z takzvaného „speedsteru“ stal v podstatě módní trend.
Galerii původního Mercedesu-AMG GT R Roadster si můžete prohlédnout zde:
Jak víme, výhodou standardního kabrioletu je fakt, že i když se počasí náhle pokazí, není třeba zoufat – stačí na několik sekund podržet magické tlačítko, a střecha je zase zpátky. Dokonalý účes spolujezdkyně i paruka řidiče zůstanou nedotčeny a všichni jsou spokojeni.
Zhruba takhle nějak původně zamýšleli v dílnách Mercedesu-AMG i model s názvem AMG GT R Roadster. Mercedes-AMG GT v nabroušené verzi R je aktuálně jedním z nejrychlejších silničních sporťáků a varianta Roadster je pro ty, kteří si zrovna nepotrpí na zdrcující časy na vyhlášené Severní smyčce Nürburgringu, a místo toho si raději lépe poslechnou zvuk burácejícího 4,0l osmiválce twin-turbo o výkonu 580 koní a točivém momentu 700 Nm.
Jenže německý produktový návrhář Roland Bussink si řekl, že tento brutální kabriolet přivede ještě do většího extrému – a tak nějak vznikl vůz Bussink GT R SpeedLegend. Inspirací nesporně byly i současné vozy Formule 1, neboť těsně před miniaturním čelním sklem se zvedá karbonová vzpěra, tyčící se nad kabinou, a těsně za sedadly se pak rozšiřuje do stran, aby plynule přešla v ochranné oblouky pro případ převrácení.
A představte si, že návaznost na závodní divizi Mercedesu-AMG tu opravdu nějaká je – vůz totiž vzniká v dílnách firmy HWA AG, což je primárně závodní tým, který ale vyrábí i díly a větší či menší komponenty přímo pro Mercedes-AMG. Dokonce i sídlo mají v Affalterbachu, tedy co by kamenem dohodil od základny Mercedes-AMG.
Nejde tu však jen o výstřednější vzhled a s tím spojenou větší náchylnost posádky na povětrnostní podmínky. Dle dostupných informací by měl být Bussink GT R SpeedLegend o celých sto kilogramů lehčí než výchozí AMG GT R Roadster. A nejen to, díky několika málo úpravám vzrostl výkon na drtivých 850 koňských sil a točivý moment je přes 1.000 Nm.
Dá se říct, že jde do značné míry o volnočasové dítko inženýrů a techniků z HWA, kde duchovním otcem projektu je právě pan Bussink. Pokud se vám čistě náhodou v garáží „povaluje“ jeden Mercedes-AMG GT R Roadster a měli byste zájem o úpravu na GT R SpeedLegend, raději si pospěšte, protože má vzniknout pouze pět kusů. Ovšem ohledně ceny bychom zkusil do firmy pana Hanse Wernera Aufrechta raději zavolat – tu totiž raději neprozradili.