Článek
Nejsportovnější verze Chironu má pod kapotou (stejně jako ostatní verze) osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1 500 koní. Odlišností proti základu ale najdeme dost – je to vylepšená aerodynamika (všimněte si obřího zadního spoileru), o 15 procent zkrácené převody, možnost točit motor do 6900 otáček (+ 200 ot./min.) nebo o 19 kilogramů nižší hmotnost.
To všechno už ale víte, stejně jako fakt, že pořizovací cena je 80 milionů korun, na svět přijde jenom 60 kusů a výroba začne v polovině letošního roku. Ostatně toto i další informace najdete v našem dřívějším článku.
Proč to všechno píšeme? Bugatti poněkud netradičně uvolnilo další fotografie po zveřejnění těch oficiálních. A není na nich naleštěný Chiron Pur Sport, ale tmavý prototyp, který se v rámci finálních testů prohání na skvělém okruhu Bilster Berg. Pokud jste na něm někdy jezdili, možná mi dáte za pravdu, že je to s lehkou nadsázkou zmenšená Severní smyčka slavného Nordschleife.
Tento okruh najdete na severozápadě Německa, asi 550 kilometrů od Prahy. Je to jen pár let stará trať s délkou 4,2 km; najdete zde 19 zatáček a klesání až 26 procent. Osobně jsem na něm jel při mezinárodní prezentaci Porsche 911 Turbo (991) a nutno říci, že jde o náročný okruh s perfektním profilem, jehož doslovným vrcholem je onen prudký „padák“, na který najíždíte přes horizont.
Když si prohlédnete hlavní fotku tohoto článku, uvidíte, jak karoserie pracuje s přenosem hmotnosti v (dost pravděpodobně) extrémní rychlosti. Přední pravé kolo je opravdu hodně zatížené. Nechme se překvapit, až Bugatti svůj poslední model vezme na Nordschleife (což v rámci testů skutečně plánují) – tam bude porovnání se zajetými časy ostatních hypersportů pro fanoušky a budoucí majitele hodně klíčové.