Hlavní obsah

Bugatti Type 35D reinkarnované pro 21. století

Foto: Uedelhoven Studios

Nevíme, jestli to má vůbec nějaký motor, ale víme, že to chceme řídit!

Každému milovníkovi starých Bugatti poskočí srdce radostí jen při pohledu na ty fotky. O to větší je pak jeho zklamání, protože tohle auto se vyrábět nikdy nebude. Je to škoda. Reinkarnace Bugatti Type 35D pro 21. století se totiž zatraceně povedla!

Článek

Píše se rok 1928 a Eliška Junková najíždí do druhého z pěti kol extrémně těžkého závodu Targa Florio. Její vůz se protahuje mezi zatáčkami, jede na úžasném prvním místě. Jedno kolo má ale 105 kilometrů a jede se jich pět! Ve třetím kole je druhá, ale dotahuje se na prvního. Když v pátém kole v zatáčce za Polizzi musí vyměnit kolo, propadá se na celkové páté místo. I to je ale obrovský úspěch…

Nemusíte patřit k nejbystřejším, abyste pochopili, proč Elišku Junkovou a závod Targa Florio zmiňuji. Ve své době nejrychlejší žena na světě totiž závodila právě s Bugatti Type 35 a ten showcar z úvodní fotky mi to samozřejmě připomněl…

Ještě chvíli historie, prosím. O Bugatti Type 35 se říká, že je to nejúspěšnější závodní auto všech dob, protože jen v letech 1924 až 1930 dokázalo zvítězit ve víc než dvou tisících závodech na okruzích i v horách. Vůz nenavrhl nikdo jiný než Ettore Bugatti, který při jeho konstrukci myslel hlavně na závodění. Vůz měl dvoulitrový řadový osmiválec s výkonem 95 koní a vážil cca 850 kg. Každé prodané auto bylo o kus lepší než to předchozí, velká změna pak přišla s motory 2,3 l, které byly přeplňované kompresorem a výkon vyšplhal až na 140 koní. Parádní záležitost!

Foto: Uedelhoven Studios

Bugatti Type 35D

O autě z úvodní fotky žádné technické informace bohužel nevíme, ale jak je vám asi od první chvíle jasné, tohle je reinkarnace pro 21. století v té nejčistší podobě. Pro Bugatti ji vytvořila německá společnost Uedelhoven Studios, která má za sebou pětačtyřicet různých konceptů, většinou samozřejmě bez fanfár a ohňostrojů.

Bugatti 35 Type D bylo navrženo již v roce 2015 a nyní se automobil světu ukázal vůbec poprvé. A jak lidé z Uedelhoven Studios, tak samotná automobilka okamžitě přispěchali s oznámením, že jde jen o pouhou designérskou hříčku.

Podobnosti mezi studií a původním Bugatti Type 35 jsou jasně vidět na první pohled. Auto je sice větší, stojí na širších kolech, ale celkový tvar a hlavně typická podkova chladiče zůstávají. Všimněte si citlivě zakomponovaných karbonových dílů, mimo jiné třeba i žeber na přídi auta, která se starají o přítlak na přední nápravě. Zadek auta má pak tvar rybího ocasu, podobně jako originální pětatřicítka, ale ta neměla difuzor ani tak sofistikované zavěšení kol.

Interiér je celý vyvedený v překrásné hnědé kůži, najdete ji nejen na sedadlech a dveřích a palubní desce, ale i na volantu a středovém tunelu. Až v nebývalé symbióze to krásně funguje s díly z leštěného hliníku a karbonovými plochami, souzní s tím vším i dřevěná hlavice řadicí páky.

Takže jediný problém je, že je to jen statická záležitost. Bugatti si ji nechalo udělat už v roce 2015, ale Uedelhoven Studios ji na svých stránkách představilo až nyní. Nikdo ale nepochybuje o tom, že by se mezi námi našla spousta fanoušků, kterým by se taková reinkarnace moc líbila, mě nevyjímaje. Ale na Targu Florio bych si tím netroufl!

Související témata:
Načítám