Článek
Ettore Bugatti by se nejspíš divil, kdyby viděl, jak daleko se auta od dob začátků dokázala vyvinout. Type 10, první vůz jeho vlastní konstrukce představené v roce 1909, měl otevřenou karoserii kapesních rozměrů, řadový čtyřválec o objemu 1 131 cm3 a výkonu 30 koní, pružení listovým perem pouze na zadní nápravě a tam byly také umístěné bubnové brzdy. Co je dnes považováno za naprostý automobilový pravěk, bylo tehdy nadčasovou konstrukcí (malé, lehké, agilní auto), která porážela daleko silnější auta.

Ettore Bugatti a jeho první výtvor Bugatti Type 10
Jistá podobnost tu však je – Type 10 s Chironem nespojují jen čtyři kola a volant, ale především touha po rychlosti, která se jen po dekádách intenzivního technického vývoje posunula do mnohem vyšších sfér. V případě 1 500koňového Chironu se bavíme o stovce za bleskových 2,4 sekundy a maximálce přes těžko uvěřitelných 415 km/h (Type 10 se s jazykem na vestě rozjel na necelých 90 km/h). K tomu přidává ohromnou porci luxusu a také výjimečného stylu, který se s novou narozeninovou edicí posunul ještě o úroveň dál.
Chiron Sport „110 ans Bugatti“ (v překladu z francouzštiny „110 let Bugatti“) je totiž hlavně o stylu a připomíná francouzské kořeny značky (přestože sám Ettore byl Ital, svou automobilku situoval do Molsheimu, který chvíli patřil i Německu, aby byl zmatek kompletní) – matně modrý lak Steel Blue na karbonové karoserii evokuje barvu francouzských závodních aut (z dob, kdy každý národ měl vlastní barevné rozlišení – Italové červenou, Angličané zelenou a Francouzi modrou), zpětná zrcátka a spodní stranu aktivního spojleru pak zdobí rovnou francouzská trikolora. Ta se objevuje i na ozdobném víčku nádrže s logem „110 and Bugatti“, na volantu a na sedadlech, která jsou provedená ve dvou odstínech modré kůže (a s Alcantarou).
Výsledek je prostě fascinující a nepochybujeme, že po celkem 20 vyrobených kusech pro celý svět se i přes astronomickou cenovku jen zapráší. Určitě i Ettore by měl z takového narozeninového dárku velkou radost…