Článek
Bugatti, výrobce jedněch z vůbec nejrychlejších a nejluxusnějších hypersportovních vozů, plánuje rozšířit řady, a sice o luxusní limuzínu, která opráší legendární jméno Royale. Z toho jasně vyplývá, že půjde o něco extra, jak už samotný název předznamenává. A přesně na tomto principu byl založen originál, původní Bugatti Type 41 Royale, model vyráběný v letech 1928 až 1931.
Ve své době bylo Royale největší, nejsilnější a nejhonosnější auto na světě. A vlastně dodnes je jedním z největších osobních vozů vůbec. Není divu, původní Royale totiž mělo na délku 6,5 metru a vážilo přes tři tuny.
Pokud si ale myslíte, že účelem novodobé Royale bude stát se nejrychlejší limuzínou na světě, jste na omylu. „V budoucnosti už Bugatti nepočítá s maximální rychlostí jako s tou nejvyšší prioritou,“ nechal se slyšet současný šéf Bugatti, charismatický Stephan Winkelmann. „Od nynějška budeme vkládat více úsilí do celkové dynamiky vozu, snižování hmotnosti a moderního udržitelného luxusu.“
Pokud umíte „číst mezi řádky“, jistě jste si pod obratem „moderní a udržitelný luxus“ domysleli elektrifikaci. Jenže do jaké míry? V případě modelu Royale by mělo jít o úplnou elektrifikaci, přičemž pohon bude technicky vycházet z nedávno představeného Porsche Taycan. Budoucí Bugatti Royale si vypůjčí také platformu J1, na které je Taycan postaven. Nicméně pro Bugatti se bude muset malinko prodloužit, přestože Taycan sám o sobě měří 4,8 metru. Je sice malá pravděpodobnost, že se budoucí Bugatti Royale délkou přiblíží 6,5 m dlouhému originálu, ale Bugatti má jasnou vizi – postavit ultimativní luxusní auto, které bude „pořádný drobek“. Hmotnost pak mají udržet na uzdě karbon a další exotické materiály.
Jelikož elektromobil Royale nemáme očekávat dříve než za čtyři roky, dává to Bugatti prostor a čas na vývoj, a to zejména v oblasti baterií. Bugatti hodlá nahradit současné elektrolyty na kapalné a gelové bázi pevnou alternativou, která by byla jednak tepelně odolnější, a jednak také energeticky účinnější. Baterie s novou technologií budou dávat energii celkem třem elektromotorům o kombinovaném výkonu 870 koní – navzdory enormním rozměrům tedy nepůjde o žádného lenocha, tak jako v případě originálu, který byl schopen na svou dobu úctyhodné maximální rychlosti téměř 200 km/h.
Až se nový Royale představí, půjde bezpochyby o honosný „kočár“ s možností autonomní jízdy a provedením interiéru zcela podřízeným přáním klientely – což se ostatně dá očekávat od auta s odhadovanou cenou 700 tisíc eur, tedy skoro 18 milionů. Nás jen trochu mrzí, že se nebude dělat taky v benzinové variantě s motorem z Chironu. I když, kdoví – nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko, že?