Hlavní obsah

Bugatti postavilo další výjimečný Chiron pro sběratele

Foto: Bugatti

Bugatti Chiron Noire Élégance ukazuje svoji dokonalou karbonovou karoserii jen pod několika vrstvami čirého laku

Bugatti navrhlo endemický vůz La Voitura Noire jako poctu výjimečnému modelu 57 Atlantic a naúčtovalo si za něj skoro 300 milionů korun (bez daně). Teď přichází s dalšími modely, které nejsou ničím jiným než poctou vozu La Voitura Noire. Tomu říkáme umění. Umění vydělat peníze, samozřejmě.

Článek

Pravda je taková, že tohle si může dovolit opravdu jen Bugatti. I tady se na to však musíme koukat hlavně jako na byznys, protože jiné vysvětlení se snad ani nenabízí. Ale ať už si nakonec budete myslet cokoliv, musíte uznat, že nový ředitel Bugatti Stephan Winkelmann prostě ví, jak se vydělávají peníze. Naučil se to už u Lamborghini, u Bugatti vše jen povýšil na takříkajíc další level…

Abyste vše pochopili, musíte si vzpomenout na ženevský autosalon, kde byl představen nový model Bugatti, jedinečný La Voiture Noire, který se designem i barvou odkazuje na neméně výjimečný historický model Type 57 SC Atlantic. Je to moderní interpretace předválečného modelu 57 SC Atlantic, což je jeden z nejvzácnějších automobilů světa – vždyť byly vyrobeny jen čtyři kusy! A i když je La Voiture Noire vyrobeno na základech modelu Chiron, a dokonce používá i stejný čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec s výkonem 1 500 koní a 1 600 newtonmetrů, Bugatti si za něj neváhalo účtovat astronomických 11 milionů eur.

Foto: Bugatti

Za příplatek pouhých 100 000 eur, tedy cca 2,7 milionu korun, si můžete přikoupit silnější motor z rekordního Chironu Sport

A protože byl o La Voiture obrovský zájem, Bugatti se rozhodlo vyrobit Chirony ve speciálním provedení Noire Élégance (na úvodním snímku) a Noire Sportive. Oba vozy jsou černé jako noc, a to jak zvenku, tak i uvnitř. Élégance má karoserii z čistého karbonu, který kryje jen několik vrstev čirého laku, nicméně velké C na boku je z leštěného hliníku. U modelu Sportive už je tento charakteristický prvek lakovaný černě a vůz by měl dostat i jinak nastavený podvozek.

Bez rozdílu ale bude obě provedení pohánět osmilitrový přeplňovaný šestnáctiválec, který našel využití jak v La Voiture Noire, tak i v „běžných“ modelech Chiron. A vy už moc dobře víte, co tento motor umí… Za příplatek pouhých 100 tisíc eur můžete mít v autě šestnáctiválec se zvýšeným výkonem, který pohání i rekordní Chiron Sport. K ceně 3 000 000 eur je to vlastně už téměř zanedbatelná položka, neřku-li povinnost.

Závěrem se sluší zmínit, že Bugatti vyrobí jen dvacet aut v tomto provedení. Nepochybujeme o tom, že už minimálně na polovinu z nich má podepsané objednávky. O La Voiture Noire byl zájem z celého světa a tohle je prostě sázka na jistotu. Ano, u Bugatti opravdu ví, jak se vydělávají peníze!

Načítám