Hlavní obsah

Bugatti nechce stavět unikátní auta šitá zákazníkům na míru

Foto: Bugatti

Ferrari si založilo solidní vedlejší živnost na tom, že kromě výroby sériových modelů plní svým výjimečným zákazníkům jejich naprosto unikátní přání. Prakticky jim ušije auto přesně na míru a nechá si za to samozřejmě taky pěkně zaplatit. Bugatti však v jejich šlépějích jít nechce, ať jim nabídnete, kolik peněz chcete. To ale neznamená, že nechystá pár překvapení…

Článek

Když Pierre Rommelfanger, šéf projektů unikátních aut a exkluzivních edic Bugatti, dorazil se svým týmem do kalifornského Monterey na představení nového speciálu Centodieci (vznikne v 10kusové sérii), musel být reakcí veřejnosti nadšený. Chiron upravený jako pocta legendárnímu modelu EB110 SS sklidil nadšené přijetí užaslých fanoušků i zákazníků.

Foto: Bugatti

Centodieci je nádhernou připomínkou nedávné slavné historie Bugatti. Bez EB110 by takový Veyron ani Chiron nejspíš nikdy nebyl...

Této příležitosti využil také k tomu, aby se s nejdůležitějšími zákazníky pobavil o jejich dojmech a přáních, a získal tak inspiraci pro další projekty. Když se ho však britský Autocar zeptal, jestli automobilka plánuje následovat příklad Ferrari a stavět auta přesně na míru zákazníkům, musel bohužel nesouhlasně zavrtět hlavou.

Achim Anscheidt, šéf designu Bugatti, to vysvětlil: „Samozřejmě že bych jako designér hrozně rád plnil zákazníkům jejich přání. Ale v rámci firemní struktury Bugatti by realizace takových projektů byla velmi složitá. A také postavení takového auta na úrovni prototypu a předání ho zákazníkovi by podle nás bylo nezodpovědné. Takže, i když to zní exoticky a okázale, ve skutečnosti je snazší o tom mluvit, než to realizovat.“

Pokud tedy v srdci nosíte sen o závodní verzi Chironu s uříznutou střechou, nebo naopak jeho terénní verzi na dovádění na šotolině, můžete na to zapomenout, Bugatti vám nic takového nepostaví, ať před ně postavíte jakkoliv velký kufr plný peněz. Tedy pokud se samo nerozhodne, že něco takového potřebuje…

Foto: Bugatti

La Voiture Noire svým designem připomínalo ikonické Bugatti Type 57 SC Atlantic

Automobilka se totiž rozhodně nebrání stavbě unikátních aut a speciálních edic na bázi existujících modelů (v podstatě jde tedy o moderní verzi klasického karosářství) – ostatně to potvrzuje nedávno uvedené Divo a nejnovější Centodieci. Ale zároveň si vyhrazuje právo sama rozhodnout, kterým směrem chce jít, tedy jestli by takový speciální model zapadal do celkové koncepce značky. A co tedy unikátní La Voiture Noire, nejdražší nové auto na světě postavené pro konkrétního (utajovaného) zákazníka? No, asi existují i výjimky…

Související témata:
Načítám