Článek
Úchvatnou karoserii nové Tuatary navrhl bývalý designér studia Pininfarina Jason Castriota a zástupci SSC tvrdí, že tělo i monokok jsou vyrobeny z uhlíkových vláken dosahujících kvality určené pro vesmírné programy.
Vůz disponuje nízkým odporem vzduchu (koeficient 0,279) a aktivními aerodynamickými prvky, což má údajně za následek stejně hladkou prostupnost vzduchem jak při rychlosti 160 kilometrů za hodinu, tak při 480 kilometrech za hodinu.

Převodka pracující uvnitř je sice manuální, nicméně plně automatizovaná
Klíčem k úspěchu je samozřejmě srdce vozu, které v případně 1 250 kilogramů vážící Tuatary nabídne osm válců, dvě turba, objem 5,9 litru a elektronický omezovač na hranici 8 800 otáček za minutu. Motor vyvinutý společností Nelson Racing Engines dosahuje výkonu 1 370 koní při použití 91 oktanového benzinu a 1 775 koní s palivem E85 (bioethanol).

Tuatara je druhým modelem automobilky SSC, první byl Ultimate Aero a jeho deriváty
Nejvyšší točivý moment 1 735 Nm je k dispozici v 6 800 otáčkách za minutu a přenáší ho sedmirychlostní automatizovaná manuální převodovka na zadní nápravu. Sofistikovaný robot zvládne v závodním režimu přeřadit za méně než 100 milisekund, což je o polovinu rychleji, než to zvládnou dnešní prémiové převodovky v luxusních autech. Těm zabere změna kvaltu asi 200 milisekund.

Vůz disponuje vyklápěcími dveřmi směrem nahoru, podobně to má i Lamborghini Aventador
Každodenní používání zpříjemní výklopné dveře směrem nahoru, kamery pro hlídání slepého úhlu a vertikálně orientovaný dotykový displej s ovladači pro manipulaci s vestavěnou telemetrií.

Srdcem vozu je 5,9litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly
Abyste si při přejíždění retardérů nepoškodili auto, můžete si předek zvednout až o čtyři centimetry. Na závodní dráze zase uvítáte patřičně nízkou světlou výšku, která je v režimu Track necelých sedm centimetrů vpředu a 8,2 centimetru vzadu.
Achillovou patou sportovní vozů je také nízký strop, nicméně v SSC tvrdí, že do Tuatary se pohodlně vejdou vysocí řidiči i se závodní přilbou.
Pokud vše půjde hladce, automobilka postaví ještě 99 kusů tohoto exkluzivního supersportu. Ceny zatím nebyly zveřejněny, poslední relevantní údaj je z roku 2013 – tehdy měl vůz stát 25,5 milionu korun. Nicméně doba pokročila, kurzy měn se hýbaly a inflace vzrostla, takže nyní půjde o daleko větší částku.

Uvnitř najdete dotykovou obrazovku nebo plně digitální přístrojový štít
Severoamerická SSC vloni v létě oznámila, že premiérový kus představila prvnímu majiteli už během motoristické show nazvané Monterey Car Week, nicméně neuvolnila žádné oficiální fotografie. Nyní víme proč – vlastník severoamerického supersportu, Dr. Larry Caplin, chtěl vůz oficiálně uvést ve svém rodném městě na autosalonu ve Filadelfii.

Část pohonného ústrojí a zavěšení
Caplin mimo jiné založil neziskové organizace podporující chudé studenty se zájmem o práci ve zdravotnictví, vědě a technologických nebo inženýrských oblastech. Tyto neziskovky také sponzorovaly pavilon supersportů právě na letošním autosalonu ve Filadelfii. A víte, kdo byl hlavní hvězdou salonu? Přece Caplinova superrychlá perleťově černá Tuatara s červenými doplňky.

Karbonový monokok dosahuje kvality, jako kdyby byl určen pro vesmírný program
SSC Tuatra však není prvním počinem automobilky, ta v roce 2004 ukázala světu prototyp supersportu SSC Ultimate Aero a následně i jeho další deriváty včetně elektrické verze.

Koenigsegg Jesko je dalším kandidátem na titul krále rychlosti
Dalším hráčem o titul krále rychlosti je vedle Bugatti s 1 480koňovým Chironem také Koenigsegg a jejich model Jesko s výkonem 1 600 koní, který byl sestaven tak, aby pokořil onu magickou hranici 480 kilometrů za hodinu. Své však neřekl ještě pan Hennessey s Venomem F5, pod jehož kapotou by mělo burácet celých 1 817 koní a maximálka přesáhnout dokonce 500 kilometrů za hodinu.