Článek
Úchvatnou karoserii nové Tuatary navrhl bývalý designér studia Pininfarina Jason Castriota a zástupci SSC tvrdí, že tělo i monokok jsou vyrobeny z uhlíkových vláken dosahujících kvality určené pro vesmírné programy.
Vůz disponuje nízkým odporem vzduchu (koeficient 0,279) a aktivními aerodynamickými prvky, což má údajně za následek stejně hladkou prostupnost vzduchem jak při rychlosti 160 kilometrů za hodinu, tak při 480 kilometrech za hodinu.
Klíčem k úspěchu je samozřejmě srdce vozu, které v případně 1 250 kilogramů vážící Tuatary nabídne osm válců, dvě turba, objem 5,9 litru a elektronický omezovač na hranici 8 800 otáček za minutu. Motor vyvinutý společností Nelson Racing Engines dosahuje výkonu 1 370 koní při použití 91 oktanového benzinu a 1 775 koní s palivem E85 (bioethanol).
Nejvyšší točivý moment 1 735 Nm je k dispozici v 6 800 otáčkách za minutu a přenáší ho sedmirychlostní automatizovaná manuální převodovka na zadní nápravu. Sofistikovaný robot zvládne v závodním režimu přeřadit za méně než 100 milisekund, což je o polovinu rychleji, než to zvládnou dnešní prémiové převodovky v luxusních autech. Těm zabere změna kvaltu asi 200 milisekund.
Každodenní používání zpříjemní výklopné dveře směrem nahoru, kamery pro hlídání slepého úhlu a vertikálně orientovaný dotykový displej s ovladači pro manipulaci s vestavěnou telemetrií.
Abyste si při přejíždění retardérů nepoškodili auto, můžete si předek zvednout až o čtyři centimetry. Na závodní dráze zase uvítáte patřičně nízkou světlou výšku, která je v režimu Track necelých sedm centimetrů vpředu a 8,2 centimetru vzadu.
Achillovou patou sportovní vozů je také nízký strop, nicméně v SSC tvrdí, že do Tuatary se pohodlně vejdou vysocí řidiči i se závodní přilbou.
Pokud vše půjde hladce, automobilka postaví ještě 99 kusů tohoto exkluzivního supersportu. Ceny zatím nebyly zveřejněny, poslední relevantní údaj je z roku 2013 – tehdy měl vůz stát 25,5 milionu korun. Nicméně doba pokročila, kurzy měn se hýbaly a inflace vzrostla, takže nyní půjde o daleko větší částku.
Severoamerická SSC vloni v létě oznámila, že premiérový kus představila prvnímu majiteli už během motoristické show nazvané Monterey Car Week, nicméně neuvolnila žádné oficiální fotografie. Nyní víme proč – vlastník severoamerického supersportu, Dr. Larry Caplin, chtěl vůz oficiálně uvést ve svém rodném městě na autosalonu ve Filadelfii.
Caplin mimo jiné založil neziskové organizace podporující chudé studenty se zájmem o práci ve zdravotnictví, vědě a technologických nebo inženýrských oblastech. Tyto neziskovky také sponzorovaly pavilon supersportů právě na letošním autosalonu ve Filadelfii. A víte, kdo byl hlavní hvězdou salonu? Přece Caplinova superrychlá perleťově černá Tuatara s červenými doplňky.
SSC Tuatra však není prvním počinem automobilky, ta v roce 2004 ukázala světu prototyp supersportu SSC Ultimate Aero a následně i jeho další deriváty včetně elektrické verze.
Dalším hráčem o titul krále rychlosti je vedle Bugatti s 1 480koňovým Chironem také Koenigsegg a jejich model Jesko s výkonem 1 600 koní, který byl sestaven tak, aby pokořil onu magickou hranici 480 kilometrů za hodinu. Své však neřekl ještě pan Hennessey s Venomem F5, pod jehož kapotou by mělo burácet celých 1 817 koní a maximálka přesáhnout dokonce 500 kilometrů za hodinu.