Článek
Bugatti Divo se ukázalo před dvěma lety. Důvodem, proč vzniklo, bylo dát majitelům Chironu ještě více agilní a na technických tratích rychlejší verzi. Šéf Bugatti Stephan Winkelmann nyní prozradil, že základní návrh na nové auto vznikl během několika měsíců. Poté byl ukázán významným zákazníkům, kteří podle Winkelmanna „okamžitě pochopili sportovní přístup a celý projekt podpořili".
Na samotném voze pak inženýři pracovali další rok a mimo jiné jej testovali na Nürburgringu. Výsledek se k prvním zákazníkům dostává právě nyní. Cílem bylo, aby Divo bylo lehčí než Chiron. To se povedlo, a Divo je díky lehčím kolům, krytu mezichladiče z uhlíkových vláken, odebrání části zvukové izolace a dalším detailům lehčí o 35 kilogramů.
Divo má proti Chironu specifický design a lepší aerodynamiku - má o dalších 90 kg lepší přítlak (celkem 456 kg). Model pojmenovaný po závodníkovi Albertovi Divovi má stejný motor jako Chiron - pro zopakování osmilitrový W16 přeplňovanými čtyřmi turby s výkonem 1 500 koní. Popisovaný model překvapivě není s rychlostí 380 km/h rychlejší než Chiron (dech beroucích 420 km/h), ale to patrně nebylo cílem vývojových inženýrů.
Mimochodem, u verze Chiron Sport automobilka upravila nastavení podvozku, zkrátila zpřevodování a snížila hmotnost o 50 kilogramů. Cílem bylo podle šéfa vývoje Bugatti Stefana Ellrotta, kterého vyzpovídal magazín Motor Trend, obětovat nejvyšší rychlost ve snaze o obratnost, ovladatelnost a lepší pružné zrychlení. Dodejme, že verze Sport se dovede rozjet „jenom“ na 350 km/h.
Zpátky k Divu: všech 40 kusů se prodalo v roce 2018 ještě před světovou premiérou, když je automobilka nabídla vybraným majitelům Chironu. Model Divo byl okamžitě pryč, jakkoliv jeho cena činí 5 milionů eur (cca 125 milionů korun). Potkat jej na silnici tak bude ještě těžší než spatřit Chiron - těch se plánuje vyrobit pět stovek.