Článek
Začátek výroby už je prakticky na spadnutí, výroba by měla odstartovat už v průběhu podzimu, přičemž první kusy by měly dorazit ke svým majitelům ještě na samém konci letošního roku. Možná právě proto vzali v Molsheimu tento model na „nějaké to doladění“ do technického centra v italském Nardu, kde je rovněž rychlostní ovál. K ryze sportovní variantě se také připojil rychlostní Chiron Super Sport 300+.
Testování v Itálii trvalo celkem čtyři týdny a automobilka si na něj vyčlenila skupinu 37 zaměstnanců z různých oddělení, přičemž zkoušce byly podrobeny čtyři prototypy Super Sportu a čtyři prototypy verze Pur Sang. Zní to k nevíře, ale za tu dobu stačili najezdit celkem 20 tisíc kilometrů a nasbírat nějakých 9 gigabytů dat, jen okolo nastavení řídicí jednotky. U Chironu Super Sport 300+ bylo ještě doladěno chlazení, přičemž každý prototyp měl omezenou maximální rychlost na „pouhých“ 300 kilometrů za hodinu.
Málokoho překvapí, že hlavní slovo opět má matador a bývalý závodník Andy Wallace se zkušenostmi z vytrvalostního klání v Le Mans i samotného vytrvalostního seriálu Skupiny C. A nejen to – zasvěcení si jistě vzpomenou, že to byl právě on, kdo dovezl někdejší nejrychlejší produkční auto na světě, McLaren F1, k jeho slavnému triumfu. Wallace je tedy přesně ten člověk, který umí dát technikům a inženýrům tu správnou odezvu a zároveň ví, jak by správné supersportovní mělo fungovat.
Wallace se soustředí primárně na to, jak vzájemně spolupracuje motor, převodovka, šasi a brzdy, když autu šlápne na krk. „Tuto práci už sice nějaký ten pátek dělám, ale v Nardu jsem dnes ve skutečnosti poprvé. Testovací středisko se mi velmi líbí, obzvlášť technická část trati se spoustou rozmanitých zatáček.“ neskrývá nadšení britský mazák. „Chiron Pur Sport je pro silniční svezení extrémně agilní, avšak stále umí nabídnout slušnou porci komfortu. Inženýři odvedli s odladěním auta velký kus práce. Auto působí pevným a přímým dojmem, není však zbytečně tvrdé.“
V kostce je Pur Sport taková lehčí a rafinovanější verze původního Chironu, kde nejzásadnějšími rozdíly jsou přepracovaná aerodynamika s nastavením pro vyšší přítlak, tužší zavěšení a speciální obutí. Konkrétně 20palcová kola vpředu a 21palcová vzadu, obouvající „salámy“ o těžko uvěřitelných rozměrech 285/30 vpředu, respektive 355/25 vzadu. Jezdit se bude na pneumatikách Michelin Sport Cup 2R.
Všeho všudy nevznikne více než 60 kusů a o pohon se samozřejmě bude starat jedinečný 8,0l W16 se čtyřmi turbodmychadly, naladěný na výkon 1 500 koňských sil. Ovšem vzhledem ke sportovnějšímu charakteru bude tento výkon ležet o 200 otáček za minutu výše, tedy při hodnotě 6 900. A cena za sportovní verzi momentálně nejrychlejšího auta na světě? Čistě sportovní 3 miliony eur, tedy přibližně 80 milionů korun.