Hlavní obsah

Bude modernizovaný Hyundai Kona EV na konkurenci stačit?

Foto: Jakub Deml

Hyundai Kona se představuje ve své modernizované podobě, která se dotkla i jeho elektrické verze. Vylepšení je celá řada, ale to, co ho zdobí nejvíc, zůstalo naštěstí beze změny. Jenže konkurence začíná sílit – bude na ni Kona stačit?

Článek

Autům obvykle nedávám jména (zvlášť ne těm půjčeným, co se v mých rukou jen mihnou), ale „Taťka Šmoula“ to měl jisté hned od prvního momentu, kdy jsem uviděl jeho roztomilý kukuč a modrý lak Dive. Líbil se nejen mně, zaujal také spoustu lidí a dětí kolem a jednoho mladíka, nelžu vám, na ulici doslova posadil na zadek (sice vypadal, že měl tak dvojku v žíle, ale to taktně ponechme stranou).

Modrý lak Dive a uhlazenější tvář jsou výsledkem nedávné modernizace Kony, která přinesla čistší design (do nabídky také přibyla sportovně laděná verze N Line) a nové barvy laků, interiér vylepšený o nový 10,25palcový displej přístrojů a 10,25palcový dotykový infotainment (včetně bezdrátového zrcadlení mobilního telefonu) nebo ambientní osvětlení, vylepšený adaptivní tempomat a pokročilejší systém udržování jízdy v pruhu a další maličkosti.

Foto: Jakub Deml

Kdyby tak šlo jen natáhnout k větrníku prodlužovačku...

Pohonu elektrické Kony se však změny nedotkly – ostatně, ani to nebylo potřeba. Synchronní elektromotor roztáčí přední kola výkonem 204 koní, který má dost síly i na svižnou jízdu (instantní zátah 395 Nm je něco, s čím se nemohou měřit ani nabroušené hot hatche) a baterie o kapacitě 64 kWh umožňuje reálný dojezd přes 400 kilometrů (papírově dokonce až 484 km), což je pro kompaktní crossover hodnota naprosto dostatečná.

Foto: Jakub Deml

Nová digitální přístrojovka a nový infotainment, to jsou největší změny uvnitř modernizované Kony

S elektrickou Konou je tak radost jezdit po městě, kde vynikne její hbitost a kompaktní rozměry (a taky si tu efektivně prodlužuje dojezd častou rekuperací – její míru ovládáte pádly pod volantem, případně ji reguluje chytrá automatika), ale vůbec se nemusíte bát vyrazit na dlouhou štreku po okreskách nebo dálnici.

Kona se za všech podmínek chová způsobně, pohodlně pluje po asfaltu a posádku zahrnuje tichem a klidem na palubě. Přitom v kombinovaném režimu odmítá jezdit za víc než velmi skromných 16 kWh/km, takže s tím dojezdem kolem 400 kilometrů jsem vážně nekecal!

Nová Kona je tak stále povedeným a široce použitelným elektromobilem, nyní navíc ještě atraktivnějším a dotaženějším než dřív. Což se jí v boji se sílící konkurencí (jde přímo proti novému VW ID.3) bude hodně hodit…

Akční ceník elektrické Kony začíná na částce 789 990 Kč, za to však pořídíte pouze základní výbavu, slabší motor (136 koní) a menší baterii (39,2 kWh), což do města bude bohatě stačit. Pokud chcete víc (motor o výkonu 204 koní a baterii 64 kWh), musíte si připravit minimálně 1 039 990 Kč. Hyundai vám ale vyjde vstříc akční výbavou Czech Edition, která za 1 129 990 Kč nabídne vše potřebné a ještě mnohem víc.

Technické údaje
Motorsynchronní elektromotor s permanentním magnetem
Výkon150 kW (204 k)
Točivý moment395 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 760 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,9 s
Maximální rychlost167 km/h
Dojezdaž 484 km
Kapacita baterie64 kWh
NabíjeníDC až 100 kW, AC 10,5 kW
Kola a pneumatiky215/55 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 205/1 800/1 555 mm
Rozvor2 600 mm
Objem zavazadlového prostoru332 l
Načítám