Hlavní obsah

Bude Bugatti Chiron nejrychlejším autem na světě?

Foto: Archiv Garáž.cz

Marketingové oddělení Volkswagenu by rozhodně zvedlo ruku pro odstranění omezovače, který by teoreticky umožnil Chironu dosáhnout rychlostí kolem 460 km/h, ale zatím to vypadá, že zákazníci budou muset mířit níž.

Článek

Jenom, abychom si osvěžili paměť, stále platí, že v kategorii sériových aut je nejrychlejší Bugatti Veyron Super Sport, který se prodává s omezovačem na 415 km/h, ale lze s ním uhánět až 431 km/h. Několik vteřin, než postupně odejdou gumy, zbytek auta a nakonec i řidič. To ale nenastane, protože benzín uniká z nádrže takovou rychlostí, že zastavíte dřív, než se z té nirvány definitivně zblázníte. Tuningové monstrum Hennessey Venom GT jelo technicky vzato 435 km/h, ale rekord nebyl uznán jednak kvůli omezené sérii vyrobených vozů a jednak kvůli podmínkám testování.

A jinak je parta aut, která umějí 400 km/h poměrně skromná - když seškrtáme tuningové pokusy, zbývá nám v podstatě jen Koenigsegg, který se ovšem na trhání rekordů nikdy moc necítil (a smůlu má zatím i na Nürburgringu). Bugatti moc dobře tuší, že jeho rekord nikdo neohrozí. A proto hodlá prodávat patnáctsetikoňového Chirona hned od začátku s omezovačem, který maximální rychlost zadrží na 420 km/h. Než začnete reptat, uvědomte si, že je to o fous výš než ve Veyron Super Sport a pořád daleko, daleko za hranicí jakékoliv veřejné i neveřejné komunikace. Nežijeme ve videohře a dostat se s tímhle autem byť jen na dostřel číslovky začínající čtyřkou bude na německých dálnicích pořádný adrenalin. 

Marketing je ovšem založený na monstrčíslech a rekordech, takže věříme, že někde v plánech Bugatti už je přichystaný Super Sport model s odemčeným omezovačem. A to pak budou zase padat rekordy, kterým bude konkurence koukat na záda.

Načítám