Článek
Britští novináři z Auto Expressu a Top Gearu už měli tu čest a padlo jim embargo, takže se mohli o svých prvních dojmech z mezinárodní prezentace rozepsat. A jsou to věru velmi pochvalná slova. V Auto Expressu pochválili, že Škoda šikovně "vyrabovala" koncernové sklady a vybrala z nich to nejlepší. Nejvíc se jim ale líbí obrovská spousta prostoru za dobrou cenu a sebejistý design, i když přiznávají, že ve třetí řadě sedaček kvůli nedostatku místa nad hlavou a před koleny mohou při delších cestách opravdu sedět pouze děti. Dobré známky si odnesl interiér nabitý technologiemi, solidní odhlučnění a kvalitní podvozek (testovaná verze měla příplatkové adaptivní tlumiče). Co se týče jízdních vlastností, platforma MQB podle redaktorů dělá z Kodiaqa příjemné svezení a prospívá i nižší hmotnosti než u konkurence - testovaná verze byla jedna z nejtěžších, dvoulitrový diesel se čtyřkolkou. I v takovém případě se ale stopadesátikoňový Kodiaq rozjede na stovku těsně pod deset sekund.
V Top Gearu (myslíme tím web a časopis, nikoliv televizní pořad) skoro škodovku přirovnali k Land Roveru Discovery, ale to bylo samozřejmě na vlně nadsázky typické právě pro Top Gear. Kodiaq je ale i podle Top Gearu úspěšný posunem automobilky do vyšší třídy SUV - vylepšit se povedlo exteriér i interiér, prostor typický pro Škodu umožňuje využívat auto v pětisedadlové konfiguraci s obřím kufrem, nebo nouzově jako sedmimístný "autobus". I z Top Gearu si Škoda odnesla pochvalu za jízdní vlastnosti, ačkoliv redaktoři jedním dechem dodávají, že je to pořád SUV, takže od něj nelze čekat silniční atletiku v žádné z dostupných motorizací.
V Autocaru napsali, že je Kodiaq úspěšným pokusem o posílení image značky. Vnější design je prý nuda, ale interiér se povedl a vnitřní prostor spolu se slušnými, i když nijak výjimečnými jízdními vlastnostmi a průměrně pohodlným podvozkem prý dělají v téhle kategorii a cenové hladině z Kodiaqu výjimečně zajímavou volbu. Autocar byl sice nejpřísnější, ale zároveň srovnával Kodiaqa s německou prémií a uplatňoval na něj skutečně krutá měřítka - i proto ze srovnání vyšel podvozek jako trochu tvrdší, než si redaktoři představovali, a jízdní vlastnosti jako průměrné. Stejně jako v ostatních případech mluvíme o verzi s adaptivními tlumiči.
Nám to zní celkem pozitivně, ale samozřejmě se rádi přesvědčíme na vlastní oči a ruce. Jakub Rejlek tedy míří na Mallorku a přinese odtamtud osobní dojmy. Těšte se na ně.