Hlavní obsah

Britský svalovec TVR Griffith se hlásí z trati v novém videu

Foto: TVR

TVR Griffith

Už je to něco přes rok, co čerstvě vzkříšená britská automobilka TVR ukázala novinku Griffith. Nové dítko designéra Gordana Murrayho – duchovního otce McLarenu F1, na sebe strhlo velkou pozornost, a to nejen svým vzhledem, evokujícím klasická sportovní kupé ze staré školy, ale taky svými velmi slibnými technickými specifikacemi. Jenže od uvedení v září loňského roku bylo kolem Griffithu ticho po pěšině. Až dosud.

Článek

Po delší době napínání, objevuje se Griffith na nových oficiálních fotkách a také v krátkém videu, které bylo pořízeno během testování na okruhu Castle Combe Circuit v Británii. A s radostí konstatujeme, že Griffith, který na nějakou dobu zmizel z našeho dohledu, je pořád v plné síle a připraven na zaplavení dychtivých zákazníků. K tomu by mělo dojít někdy na jaře příštího roku.

A co vlastně na novém videu vidíme? Bohužel zdaleka ne vše, co bychom vidět chtěli. Značně krátký minutový spot byl vytvořen ve spolupráci s pneumatikářským výrobcem Avon Tyres a ukazuje zlověstně hřmějícího Griffitha, jak se v rychle prostříhaných záběrech prohání po okruhu. Na konci nechybí smích očividně potěšeného řidiče, chvilka bublajícího volnoběhu a v posledním záběru ještě efektní odjezd se zuřivým zahrabáním a kouřem od kol. Není toho moc, ale hlavně ta zvuková kulisa je prostě skvělá.

Nakonec ještě aby nebyla. Už ze starších informací víme, že se Griffith pyšní kompozitní konstrukcí s karbonovými vlákny, vznikající inovativní technologií iStream. Jejím základem je prostorový rám, v jehož přídi trůní vidlicový pětilitrový osmiválec Ford Coyote vyladěný firmou Cosworth na plných 500 koní výkonu. Síla se přenáší na šestistupňový manuál Tremec Magnum XL a 1 250 kilogramů vážící sporťák se rozhýbe z nuly na sto za necelé čtyři sekundy. Maximálka přesáhne hranici 320 km/h.

Šasi vozu je extrémně tuhé, vyvážení hmotnosti je perfektních 50:50, nechybí nastavitelné tlumiče krotící lichoběžníkové zavěšení a o zastavení se starají velké brzdy AP Racing. Shrnuto podtrženo: chceme ho! Jen na něj tak trochu nemáme. Cena první zaváděcí série o 500 kusech vyjde v Británii v přepočtu na nějakých cca 2 600 000 korun.

Načítám