Hlavní obsah

Britská automobilka Ginetta představila nový supersport

Foto: Ginetta

Ginetta Supercar

Aby z vás byl dobrý automobilový designér, k tomu musíte mít vrozené schopnosti a dlouho studovat. Nebo prostě jen musíte mít dost smělosti a financí. Do té druhé kategorie řadíme tvůrce nového britského supersportu Ginetta Supercar. Kromě neotřelého designu přijíždí také s pohonem, který je na dnešní dobu velmi odvážný.

Článek

Pokud vám Ginetta nic neříká, pak vězte, že jde o britskou malosériovou automobilku, která existuje už od roku 1958. Na svědomí má několik málo sportovních aut, ale na těch svou práci zatím nikdy nestavěla. Specializuje se hlavně na vývoj a stavbu závodních speciálů LMP1, tedy prototypů pro Le Mans. V tomto odvětví má velmi dobré jméno, které chce nově zúročit také na poli super aut s homologací pro silniční provoz. A do Ženevy, která startuje už za chvíli, veze horkou novinku, které zatím říká prostě jen Supercar.

A super tedy rozhodně je. Ten neuvěřitelně odvážný design je prostě nepřehlédnutelný. Než ovšem začnete ohrnovat nos a myslet si něco o designérově noci plné alkoholu, jejímž výsledkem je to, co vidíte na fotografiích, zpomalte. Supercar nemá ty dost zběsilé tvary jen tak pro nic za nic. Značka tvrdí, že jsou do posledního detailu promyšlené a jejich inspirací byla všechna ta závodní auta, která zatím uvedla do světa motorsportu. Jenomže, co funguje na Le Mans, budí na silnicích celkem rozpaky.

Ano, chápeme, že je potřeba se odlišit od konkurence, že je potřeba zaujmout, a hlavně nabídnout vůz, který bude opravdu fungovat. Obáváme se ale, že právě ty velmi odvážné tvary karoserie hodně zákazníků odradí. I přes to, že drtivá většina karoserie, ale také šasi, je vyrobena z uhlíkových vláken. Kromě toho karoserie díky svému tvaru zvládá při rychlosti 161 km/h vyvinout přítlak až 376 kilogramů. A to je hodnota podobná té, kterou mají právě závodní speciály. Automobilka pak motor umístila doprostřed za přední nápravu, aby dosáhla co nejlepšího rozložení hmotnosti. Ta se prý nakonec zastavila na velmi zajímavé hodnotě 1 150 kilogramů.

Pozoruhodná je ale také volba pohonného ústrojí. Jakkoliv je dnes totiž i ve světě supersportů v kurzu používání hybridních nebo čistě elektrických pohonů, Britové šli zcela opačným směrem. Pod karoserií totiž najdeme plnotučný vidlicový osmiválec o objemu 6 litrů. Kromě toho, že by měl být z vlastní produkce malé značky, řidič od něj může čekat 600 koní výkonu a točivý moment 700 Nm. Spojen je pak s šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Jak to vypadá v interiéru zatím známo není, ale víme, že by tohle vpravdě super auto mělo nabídnout kromě výkonu, aerodynamiky a skvělé techniky i velkou spoustu bezpečnostních asistentů, bezdotykové dobíjení mobilního telefonu, ale také karbon-keramické brzdy. Jak jsme řekli, premiéra se odehraje v Ženevě, kde značka prozradí také pojmenování auta. Už teď ale uvedla, že v první fázi chce vyrobit asi 20 aut, přičemž na 14 z nich prý už má objednávky. Další produkce by se měla pohybovat mezi 30 a 50 auty ročně, přičemž cena by se měla pohybovat v přepočtu asi kolem 13 milionů Kč.

Načítám