Hlavní obsah

Bremach Taos je ruský UAZ Patriot pro Ameriku

Foto: Bremach

Ruský UAZ Patriot v kabátku Bremach Taos se pokusí dobýt americký trh. Má šanci na úspěch?

Automobilový trh ve Spojených státech amerických patří mezi významné odbytiště pro mnohé výrobce. Není tedy s podivem, že se zde svůj motoristický sen snaží realizovat také ruský UAZ, který vysílá do boje o koupěchtivé zákazníky nejmodernější vlajkou loď Patriot, převlečenou do kabátku Bremach Taos. Má se domácí legenda Jeep Wrangler začít bát?

Článek

Spojené státy americké patří mezi velevýznamné automobilové trhy. Vždyť i kvůli tomuto společenství rostou u BMW přední ledvinky (dalším důvodem je chlazení) a při životě se drží manuální převodovky v rámci ostrých vozidel typu M. Rovněž off-roady zde mají zavedenou tradici, především jeepy a fordy, nicméně letos má kartami zamíchat ruský UAZ Patriot, nabízený jako Bremach Taos.

Foto: Bremach

Přejmenovaný UAZ Patriot chce jít po krku zavedeným off-roadům

Ne že by snad Rusové vyrazili do boje na přímo. Místo toho navázali spolupráci se společností Bremach, a ta se za velkou louží, konkrétně v Kalifornii, má o vše starat. Jedno už teď víme, zámořská firma úspěšně dokončila homologaci a první exemplář postavila na značky.

Podle popisu nalezeného na webových stránkách distributora se vůz s rámovým základem bude nabízet pouze v nejvyšším výbavovém stupni, který zahrnuje například multimediální systém s navigací, litá kola, klimatizaci, dálkové startování, parkovací kameru, senzory nebo elektronickou stabilizaci. Ostatně totožnou konfiguraci koupíte i u nás.

Foto: Bremach

Podle ilustrační fotky je zřejmé, že jde o Patriota v nejvyšší výbavě

Standardem bude benzinový motor o objemu 2,7 litru s výkonem 150 koní a šestirychlostní automat. Tuhle verzi jsme vloni testovali, takže víme, co umí a jak se chová. Pětirychlostní manuál pak koupíte jen v rámci volitelných doplňků, přičemž všude v Evropě je to naopak.

Prodejce nepřímo tvrdí, že prémiový Taos nabídne užitkovost a bezpečnost podobnou Lexusu LX, zatímco faktor zábavy 4x4 se vyrovná Land Roveru. UAZ Patriot dobře známe, má svoje silné přednosti a na svoji třídu přijatelnou cenu, nicméně zavedeným značkám stále nemůže v lecčem konkurovat. Slova zástupců Bremachu tak považujeme spíše za nadsazená.

Foto: Bremach

Úpravce Bremach označuje vozidlo jako prémiové SUV

Co se týče záruky, v případě komplexní záruky „od nárazníku k nárazníku“ se bavíme o době 5 let, nebo nájezdu necelých 100 000 kilometrů. Na samotné pohonné ústrojí pak platí garance 10 let, nebo téměř 200 000 kilometrů. Musíme však říct, že jde o celkem odvážná čísla, protože evropští prodejci nabízí většinou jen 2 roky/100 000 kilometrů, zatímco Rusové poskytují na domácím trhu základní záruku 3 roky/100 000 kilometrů.

Vedle přestrojeného Patriota se dokončuje schválení modelu UAZ Pickup (Bremach Brio), nicméně jde o takřka totožné off-roady, které se liší pouze korbou a několika detaily.

Foto: Bremach

Bremach Brio je převlečený UAZ Pickup

Základní cena Taosu činí bez dalších poplatků nebo daní 26 405 dolarů (570 000 Kč). Jeho přímý konkurent, legendární Jeep Wrangler, stojí v USA asi o 2 000 dolarů více (43 000 Kč) a podobně je na tom i znovuzrozený Ford Bronco.

Užitkové Brio pak vyjde (předpokládaná cena) na 27 882 amerických dolarů (600 000 Kč). Tady Bremach možná narazí do zdi, jelikož zavedený Ford Ranger startuje na částce 24 410 dolarů (525 000 Kč), zatímco vyspělejší Jeep Gladiator vyjde beze slev (ty činí až 2 000 dolarů) na 33 565 dolarů (720 000 Kč).

Má se tedy konkurence čeho bát? Popravdě si myslíme, že ne. Japoncům a Korejcům trvalo poměrně dlouho, než se na americkém trhu prosadili, a to šlo skutečně o velké korporace typu Toyota nebo Hyundai. UAZ s příchutí USA zaujme nejspíše jen individualisty, proto mu nepredikujeme žádný masový úspěch. A jestli se spleteme, pošleme do Bremachu jako omluvu pár plechovek českého piva.

Načítám