Hlavní obsah

Brabus 900 Rocket Edition: 900 koní a 330 km/h

Foto: BRABUS

Brabus 900 Rocket Edition je opravdové monstrum – i přes hmotnost 2,4 tuny disponuje drtivými výkony. Má však i patřičně „drtivou“ cenu, to je také pravda…

Vyhlášený a výstřední (a vlastně i vyhlášený svou výstředností) úpravce Mercedesů, firma Brabus, se opět překonala. Tentokrát oznámila výrobu 25 „nejrychlejších silničních SUV světa“, jak sama tvrdí, založených na AMG verzi Mercedesu GLE Coupé. To už jim vážně přeskočilo?!

Článek

Je to zvláštní. Jeden den se v médiích dočteme o tom, že je třeba nakládat rozumně se světovými zásobami ropy a zejména pak s produkcí skleníkových plynů. A nedlouho poté se někdo rozhodne z drtivě rychlého SUV od Mercedesu udělat splašeného mastodonta. Člověk si pak říká, že některá zvířata jsou si asi přece jenom rovnější, jak kdysi napsal George Orwell.

Foto: BRABUS

Nabízí se otázka, jaký má smysl supersport o hmotnosti téměř dvě a půl tuny. Protože uznejte sami – za 10 milionů už se dá sehnat opravdu špičkový supersport

Tohle je totiž Brabus 900 Rocket Edition. Je založený, a teď si musím dávat pozor, abych nespletl celý název, na Mercedesu-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe, a takové auto samo o sobě není žádný lenoch, natož ekolog. Pod jeho kapotou burácí ručně vyráběný 4,0l osmiválec twin-turbo o výkonu 610 koní. Díky této síle se v sériovém provedení dostane na stovku jen za necelé 4 sekundy. Což je na cvalíka o hmotnosti 2,4 tuny slušné.

Bystrý čtenář si však dal dvě a dvě dohromady, a tak tuší, kam tohle povede – jo, lidem od Brabusu to bylo i tak málo. Motor z dílen AMG vyladili na plných 900 koní a 1 250 Nm, druhá jmenovaná hodnota však musela být elektronicky omezena na 1 050 kvůli životnosti pohonného ústrojí. Maximální rychlost je teď 330 km/h, takže jde podle Brabusu o nejrychlejší silniční SUV na celém světě!

Jednoho napadne, že namontovali větší turba, napíchnuli řídící jednotku na počítač a voilà – koníci byli na světě. Jenže to jsme se spletli, nebylo to tak jednoduché. Objem původně 4,0l motoru byl díky většímu vrtání zvýšen na 4,4 l, poté do hry nasadili větší turbodmychadla, odolnější kované písty, nové (opět kované) ojnice, novou klikovou hřídel a větší výfukové svody. Aby palivová soustava stíhala zásobovat tento nenasytný jaderný reaktor, bylo potřeba namontovat ještě mnohem výkonnější palivové pumpy. Potom stačilo přeprogramovat mapování motoru a bylo hotovo.

Foto: BRABUS

V interiéru žádné překvapení – lány Alcantary, prémiové kůže a karbonu

Když dáme ohromnou maximální rychlost dohromady se sprintem na stovku za 3,2 sekundy, je opravdu o kus rychlejší než konkurenční Bentley Bentayga Speed nebo třeba Porsche Cayenne Turbo GT.

Brabus 900 Rocket Edition asi nejvíce vystihuje slovo monstrózní – bezmála třítunová obluda, která jezdí hodně přes tři sta, se dá jen stěží nazvat jinak, uznejte sami. Monstrózní jsou také kola – jde o 23palcové monobloky přímo od Brabusu, které obouvají obří pneu Continental 295/30 vpředu a 335/30 vzadu. Na ráfcích si můžeme všimnout ještě karbonových „aerodynamických kotoučů“, které snižují turbulence v oblasti kol.

Takto vyparáděné GLE Coupé pak sedí na vzduchovém podvozku, který byl snížen o 25 mm. Monstrózní jsou však i jeho brzdy – přední vrtané kotouče mají průměr 400 mm, ty vzadu mají potom průměr 360 mm.

Po vizuální stránce tu potom je nový přední gril, přední splitter nárazníku, rozšíření blatníků, zadní spoiler a také difuzor, skrz který mohou vykukovat karbonové nebo titanové koncovky výfuků – to už je na zákazníkovi.

Každý z 25 kusů pak samozřejmě bude hýčkat posádku lány prémiové kůže a Alcantary, tu a tam se najde i karbon. To vše pak kontrastuje s červenými akcenty, které jsou přítomné v celém interiéru. Popravdě, takové auto nedává smysl – když nebudu vědět, co s penězi (a budu chtít rychlé auto) koupím si supersport.

Kdo chtěl se svým supersportem jezdit každý den, ten došel k řešení v podobě BMW M5 nebo Porsche Panamera Turbo, případně ani nemusel chodit daleko od značky Mercedes. Ovšem dá se věřit tomu, že se najdou lidé, kteří budou mít o těchto 25 mastodontů velký zájem. Takové jistě neodradí ani cenovka 381 tisíc eur, tedy omračujících 9,7 milionu Kč.

Načítám