Hlavní obsah

Bojíte se rádi? Reklama od BMW je doslova děsivá

Foto: BMW

Podle BMW se autonomních aut není třeba bát

Předem asi musíme upozornit, že reklama značky BMW, která má upozornit na bezpečnost autonomních aut, je opravdu hodně děsivá. Pokud jste měli srdeční potíže u filmů, jako je Kruh nebo Záhada Blair Witch, pak reklamu raději přenechte jiným. Reklama je sice skvěle natočená, ale lekavé povahy může i vyděsit.

Článek

Už před dvěma lety BMW nastínilo, jaké jsou jeho plány do budoucna. Tehdy se hovořilo hlavně o elektromobilitě a autonomním řízení. A zatímco elektromobilita je pro nás už stará známá, autonomní řízení je pro velkou spoustu lidí novinkou, ze které jde možná až strach. Vždyť představa, že vy v autě jen sedíte, čtete si noviny nebo spíte a ono samo jede do místa určení, není úplně příjemná. Hlavně je pro nás zatím zcela nepřirozená. Ovšem právě s tím chce BMW bojovat a ukázat, že autonomních aut není se třeba se výrazně bát.

BMW v této moderní technologii vidí jedinou možnou budoucnost, a hlavně jedinou volbu budoucího bezpečí na silnicích. Ostatně, první model BMW, který bude nabízet zcela autonomní systém, by měl na silnice vyjet už v roce 2021. V první fázi by měl být tento nový model schopen zcela samostatné jízdy na dálnicích a rychlostních silnicích. V druhé pak i ve městech. Půjde tak o úroveň autonomního řízení tři a čtyři, kdy první jmenovaná úroveň dovolí řidiči věnovat se za volantem i něčemu jinému, než je řízení, ovšem řidič stále musí být připraven zasáhnout. Úroveň čtyři je ještě o něco inteligentnější, kdy řidič může v autě na chvilku třeba i usnout. Vrcholem je úroveň pět, kdy je posádka v autě jen proto, aby byla přepravena do svého cíle, a do řízení už nijak zasahovat nemusí. A právě to je cíl pro všechny značky, které se vývojem autonomního řízení zabývají, k němu nám však zbývá urazit ještě opravdu hodně dlouhý kus cesty.

Aby totiž stupeň čtyři a pět fungoval tak, jak má, aby byl bezpečný a bez problémů, musela by tímto systémem na silnicích disponovat všechna auta. A všechna by tento systém musela mít stále aktivní. Vždyť chyby děláme hlavně my, lidé. My zmatkujeme na kruhových objezdech, my se otáčíme tam, kam nemáme, my překračujeme rychlost a chováme se k sobě navzájem mírně řečeno přezíravě. A s nepředvídatelným chováním lidí nemůže umět pracovat ani ten nejchytřejší systém. Alespoň máme dost času na to, abychom se s autonomním systémem seznámili a naučili se s ním pracovat a žít. A právě na to má upozornit tato lehce děsivá reklama BMW.

Automobilka už svá autonomní vozidla pilně testuje, a to především v USA, Číně nebo také v Německu. A během testování se občas dostanou do situací, které patří k našim nejhorším nočním můrám. Nebudeme prozrazovat detaily, nechceme vás vyděsit hned. Jen se zeptáme. Také se při noční jízdě lesem svým způsobem bojíte podívat do zpětného zrcátka?

Načítám